Tjoff blogt

woensdag, februari 06, 2008

Vertrouwen

In het menselijk verkeer kan vertrouwen worden omschreven als de verwachting dat de wederpartij zich houdt aan zijn woord,
gewekte verwachtingen honoreert, oog heeft voor mijn belang en zich niet uitsluitend richt op zijn eigen voordeel.


Zelf heb ik de persoonlijke belangrijkheid van vertrouwen dat ik in mijn direct omgeving stelde steeds zwaar onderschat. Daar ben ik wat meer over gaan nadenken.
Conclusie: Niet meer doen. Het nadenken daarover gaf me een slecht gevoel. Er schieten niet zoveel personen meer over die het vertrouwen waard zijn. En dat is natuurlijk spijtig. Maar dat ligt uitsluitend aan m'n persoonlijk negeren van het feit dat vertrouwen écht belangrijk is.
Wat ik daaraan kan doen? Niet veel, behalve wat meer energie steken in mensen die het vertrouwen waard zijn.
Voila, nu dit effe op m'n blog zwieren en te horen krijgen van mijn moeder dat ik teveel nadenk :-)

___________________________
Volg hier mijn foodlogs (masterplangewijs)

Labels: , ,

3 reacties:

  • tzal wel zijn dat vertrouwen belangrijk is Tjoffke... en neen, 't is niet een te negeren iets ;)

    Door Anonymous Anoniem, Op 2/07/2008 1:13 a.m.  

  • Ja, vertrouwen is belangrijk!
    Als je denkt dat je niemand meer kan vertrouwen, krijg je pas het gevoel dat je er helemaal alleen voor staat... En dat is niet zo gezond.

    Wanneer iemand die je nauw aan het hart ligt je vertrouwen beschadigt, leer je die persoon soms beter kennen. Beste lijkt me dan om daar toch met die mens over te praten en het een plaats te geven. Vaak moet daar wat tijd over gaan.
    Maar de ene situatie is de andere al niet...

    Er zijn gelukkig vrienden waar je altijd kan op terugvallen. Vrienden die het vertrouwen waard zijn. Ik beschouw jou als een vriend die ik kan vertrouwen!

    Door Blogger Lans, Op 2/07/2008 4:43 p.m.  

  • Het is gemakkelijker te wantrouwen en gelijk te krijgen, dan te vertrouwen en gekwetst te geraken.

    My 2 cents

    Door Blogger Jan-Bart De Muelenaere, Op 2/08/2008 10:18 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage