Tjoff blogt

dinsdag, juli 03, 2007

Pompen 4

Stout van mij, ik weet het. Waarom? Omdat ik het pompprogramma niet helemaal op de voet volgde. Het zal moeilijk zijn maar toch ga ik proberen om mits het overslaan van enkele oefeningen gewoon met week 3 door te gaan.
Wat staat er op het programma? Allereerst een nieuwe test om te controleren of mijn armen ondertussen al sterk genoeg zijn om week 3 aan te kunnen.
De test bestaat er eigenlijk gewoon in om zoveel mogelijk pushups te doen tot het niet meer lukt. Dit zal dan aangeven in welke kolom van week 3 ik mag beginnen. Indien het aantal geslaagde pushups onder de 16 ligt, mag ik terug bij week 1 beginnen. Geen erg, maar 't zou toch spijtig zijn.

Ok, start...yes gelukt, bij 18 (=kolom 1 volgen) begon het echt lastig te worden dus besloot ik maar te stoppen :)
Nu een half uurtje pauzeren, iets drinken en daarna aan oefening 1 van week 3 beginnen.

Programma:

  • 15 pushups
  • 1 uur pauze
  • 12 pushups
  • 60 sec pauze
  • 12 pushups
  • 60 sec pauze
  • 10 pushups
  • 60 sec pauze
  • 15 pushups


Ik begin er gelijk nu al van te zweten. Straks alles geven en er niet over bloggen zodat mijn eventuele nederlaag niet geregistreerd staat.

...ok, allemaal gelukt alhoewel ik bij de laatste reeks onfortuinlijk na enkele pushups door de armen ging. Lap, toch geregistreerd. Nu slapen.

Labels:

1 reacties:

  • Tjoff, zijn er bij jouw weten ook vrouwen die dat programma volgen? Mijn sport is ook lopen, maar omdat dat nogal eenzijdig is voor het lichaam en ik niet zo graag zwem of naar de fitness ga, vul ik dit aan met buikspieroefeningen en pompen. In het begin haatte ik dat pompen, maar hoe beter het lukt, hoe plezanter het wordt. Laatst heb ik er 100 gedaan, in reeksen van 10 of 20, afgewisseld met buikspieroefeningen. En lekker slapen dat je daarna doet! Ook de lichte spierpijn achteraf vind ik eigenlijk wel tof... Heb je het al eens geprobeerd met je handen een stuk verder uit elkaar of meer naar voren of beiden (echt wel moeilijk). Dan voel je je borstspieren meer.
    Groetjes, Tanja

    Door Anonymous Anoniem, Op 7/06/2007 2:44 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage