Tjoff blogt

maandag, augustus 04, 2008

Garnaal

Er zit een garnaal tussen mijn tanden. Goed beseffend dat dat gewoonweg niet mogelijk was, pietste ik het pelletje, behorend tot die ene garnaal die ze vergeten waren toen ze de tomate crevette prepareerden, van tussen mijn tanden. Opeens wist ik het: "Hé, da's een goeie titel voor iets wat er helemaal niet mee te maken heeft".

Kwestie van eens iets anders dan "Prijsuitreiking" ofzo als titel te hebben. Enkele dagen geleden werd ik nl. vernoemd in dit artikel van Linn (Binnenstebuiten). En ja, 'k heb ne prijs gewonnen. Hoera!

Alhoewel er interessante dingen alhier neergetypt worden of soms ook wel de grootste dommigheden, kreeg ik toch een stokske voor Briljante Weblog Award toegesmeten. 't Is naar het schijnt de bedoeling om dit door te werpen naar zeven andere bloggerkens die ik persoonlijk megabriljant vind. Bij deze ga ik het kort houden:

  • Apostel Derti3n: Volg een reilen en zeilen van een groeiend stand-up comedian. Ik dronk al menig pint met de kerel en 't is nen toffen pee.

  • C-life in Ghent: Deze blogger ken ik ook van naast de blogdansvloer en ik vertoef met graagte regelmatig op dezelfde cynische frequentie bij het lezen van z'n artikels en reisverslagjes.

  • Hanenwürger: Werd ooit door kapitein Haddock in een stripverhaal van Kuifje als scheldwoord gebruikt en werd achteraf ideaal bevonden als naam voor dit blog.
    Ofwel: Hanenwürger is een satirisch project met een Belgisch-Nederlandse redactie dat ijvert voor de correcte herstructurering van het menselijk brein, dit ter bevordering van het algemeen welvaren van de maatschappij in zijn totaliteit.

    Zeker eens lezen. Elk verhaal trekt je aandacht en is uitermate satirisch.


  • Koen begint - Tijdsverdrijf ter kennismaking aan de wereldbevolking: Deze kerel is in zijn vrije tijd vooral bezig met improvisatietheater en stand-up comedy maar als het even kan schrijft hij leuke stukjes vol absurditeit.

  • Mooi Geel Topje: Fictie en non-fictie worden hier met elkaar verweven aan de hand van een rijkelijk benutte woordenschat en vooral veel absurdisme. I love it, 't is geniaal.

  • Onnozelheid mag!: Ik denk dat ik daar ooit begonnen ben met blogs lezen. Uiteraard blijft het geniaal geschreven.

  • the world as seen by nachtje: Blijft me verbazen met haar honger naar cultuur. Hier heb ik al regelmatig nieuwe dingen leren kennen. Lees hier over dingen die pas maanden later vaak een beetje van een hype worden.


Oef. Gedaan. Mijn stokjeswerk zit erop.

Labels: , ,

1 reacties:

  • erg goed, maar het was wel degelijk mijn vader die de term hanenwurger! bezigde (en overdroeg) als ik weer eens een aardappels van ons onderduikgezin stal. Je moet niet alles geloven wat er op je lijfblog neergepend wordt, kameraad.

    Door Anonymous Anoniem, Op 8/12/2008 10:48 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage