Tjoff blogt

woensdag, juni 11, 2008

Dag 5: Beter weer

Deze morgen werd ik wakker in m'n tentje. Ik had sinds gisterenavond 3
maal m'n pijnlijke voet ingesmeerd met reflexgel en een aspirine
geslikt. Ik besloot dit opnieuw te doen. Na alle materiaal terug op de
fiets te pakken, vertrok ik samen met Linze van de marginale camping
in dat voordorpje van Parijs.
De vrees dat ik opnieuw last zou krijgen van m'n voet zat er sterk in
dus besloot ik het wat rustiger aan te doen op de hellingen. Dit deed
ik dan ook gedurende de voormiddag. Tegen de middag stak ik dan
uiteindelijk een tandje bij. Op een gegeven moment kwam ik aan een
helling van 6%. Man dat was lastig. Er zat er ook eentje tussen van
10% en een kleintje van 5%. Bij die van 6% kwamen we will, die andere
pelgrim (zie foto's) opnieuw tegen. Linze had zin om toen eens stevig
door te geven omdat hij ook besefte dat Will niet meteen het zwijgzame
type was :)

Na talloze kilometers, snelle afdalingen en helse beklimmingen kwamen
we uiteindelijk bij de jeugdherberg in Chartres aan.
Vervolgens gingen we op zoek naar een cafeetje waar ik een lekkere
Chimay Bleue van 5,30€ dronk. Daarna aten we op een gezellig terrasje
aan de kathedraal van Chartres. Ik at tortelloni met kaassaus maar
toen ik dat verorberd had, bestelde ik er nog een lasagne bij omdat ik
zo'n grote honger had. De kilometerteller wees namelijk 111 km aan
voor vandaag.
Dit was trouwens de eerste dag dat ik me moest insmeren. Blijkbaar ben
ik daar niet grondig genoeg in geweest aangezien ik toch een beetje
verbrand ben.
't Was uiteindelijk bijna constant in het zonnetje fietsen bij zo'n 30
graden.

O ja, voor ik het vergeet, we zijn onderweg nog 2 lotgenoten
tegengekomen, vermoedelijk een echtpaar. Een iets oudere Belgische man
en zijn Hollandse maitresse.
Gisteren kwamen we trouwens nog een man tegen die zichzelf ook pelgrim
noemde en op weg was met de wagen in tegenovergestelde richting op
zoek naar zijn vrouw. Het was een ietwat vrome man waar op het eerste
gezicht mentaal echt wel wat mis mee was. Maar ja, misschien klopt dat
niet he. 't Was maar een indruk.
Nu ga ik slapen. Ik zou graag binnen 2 dagen in Tours staan en da's
nog zo'n 160 kilometer.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage