Tjoff blogt

donderdag, augustus 23, 2007

Carnaval des animaux

Het ultieme klassiek stuk waar ik, van toen ik nog op de schoolbanken zat, compleet zot van ben is "Carnaval des animaux" van Camille Saint-Saens.
Echt waar, die muziek speelt soms gewoon in m'n hoofd. Zo van: "damn, van wie is dat nummer nu weer, ahja, 't is weer een stukje uit carnaval des animaux dat voor de rest van de dag in m'n hoofd zal spoken."
Maar dus wel enorm variƫrende en zalige muziek.
Deze versie, eerder dit jaar opgenomen en gepresenteerd door Roger Moore (ex-Jamesbond), vond ik op YouTube:



Ik spreek niet graag over die dingen, maar ze mogen deze muziek op mijn begrafenis draaien. Dat meen ik, en nee, ik voel me nu absoluut niet slecht ofzo.

O ja, en let ook op de vertraagde versie van de Franse Can-can bij de schildpadden, schitterend!

En ja, kijk vooral naar deel 13, de finale. 't Beste werd voor 't laatste gehouden.

Labels: , , ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage