Tjoff blogt

donderdag, augustus 16, 2007

Weekend ardennoise


Tijdens de Gentse feesten vroeg P. me om naar de ardennen te gaan in augustus en dat is dan ook de reden waarom ik vorige week vrijdag een dagje verlof nam.
In de vroege namiddag vertrokken we richting Bouillon. Daar aangekomen (een kleine 3 uurtjes later) boekten we een hotelletje en gingen La Chouffe van 't vat drinken op het terras van café "la Vieille Ardenne" in 't zonnetje. Het was trouwens datzelfde café waar ik ooit eens een kolibrie meende te zien. Niks was minder waar.
Na een keiduur avondmaal in één van Bouillons talkrijke restaurants zetten we een stapje in Bouillons beperkte uitgaansleven door de benen te gaan uitslaan in discothèque "Roi Albert". Rond een uur of 5 arriveerden we in het hotel. Alhoewel ik de wekker gezet had om 9u en dit met als doel het ontbijt niet te missen, slaagden we erin die niet te horen en werden we om 11u wakkergebeld door de receptie met de vraag of we nog een dagje wilden bijreserveren. Dit deden we dan ook. Vervolgens gingen we een spaghetti eten en genoten we van Bouillons Festival Médiéval:

Aan de talrijke kraampjes verkochten ze allerlei leuke speeltjes, prullen en interessantigheden en zowel P. als ikzelf konden er niet aan weerstaan om allebei een prachtig schaakspel te kopen in middeleeuwse stijl. 't Zal trouwens uitstekend passen in m'n nieuwe huisje.
De dag erna brachten we nog een bezoekje aan de prachtige abdij van Orval waarna we de plaatselijke producten uiteraard fijnproefden. Alvorens terug naar Gent te rijden, stopten we nog even in Rochefort om ook daar de lokale producten te testen en toevallig was het daar ook feest. Gevolg: een slenterwandeling langs alle kraampjes. Wel fijn, dat wel.
Van al dat lekkers leek het me aangewezen wat bloed door mijn lijf te circuleren door terug wat intensiever te sporten en dat deed ik dan ook op dinsdag. 's Middags ging ik een kilometer schoolslag zwemmen en na het werk ging ik 6 kilometertjes lopen. Alsof dat nog niet genoeg was, ging ik 's avonds ook nog eens wat zware objecten tillen door mee te helpen met een verhuis. O ja, en tussendoor nog 2 keer 30 pushups gedaan.
Kwestie van over mezelf te zeggen dat ik zo nu en dan wel eens uit mijn zetel kom.

Labels: , , , , , , ,

3 reacties:

  • Ben je naar de kapper gegaan? :)

    Door Blogger C-life, Op 8/19/2007 6:00 p.m.  

  • Mooi, mooi!
    Ik kijk al uit naar de fototjes en de filmpjes! Je mag ze altijd eens doorsturen hoor, want vrees dat ik moeilijk kan wachten tot ze hier verschijnen;-)

    Door Blogger Lans, Op 8/20/2007 2:34 p.m.  

  • @c: yup, bij mijn kapper uit Zuramaistan

    @lans: hmm, 'k zit tegenwoordig vaker met het probleem dat ik er niet in slaag om de moed bijeen te sprokkelen om 's avonds nog achter m'n pc te kruipen.

    Door Blogger Tjoff, Op 8/20/2007 7:37 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage