Tjoff blogt

vrijdag, oktober 19, 2007

Over alleen door een drukke stad wandelen

C-life houdt van alleen door een drukke stad wandelen. Zelf heb ik dat ook. Het gevoel dat dat met zich meebrengt is nogal duaal. Je kan er je enerzijds compleet vrolijk bij voelen. Maar het kan ook voorkomen dat je je er ietwat triest van gaat voelen. Er zijn op dat moment veel mensen die voor jou op dat moment de rol vervullen van decor. 't Is alsof je voelt dat je vooral niemand tegen het lijf zal lopen die je kent. Misschien passeren ze wel, maar je zal ze niet zien. Ze zijn op dat moment onmiskenbaar gereduceerd tot decor.
Misschien lokt urbanisatie bij mensen derealisatie uit? Heeft u daar ook al eens over nagedacht? Ik vermoed van niet.
Om het allemaal wat visueler voor te stellen deze clip. Orbital bracht in 1996 een clip uit voor hun nummer "The Box", wat voor mij de perfecte uitbeelding is van dat gevoel:

Labels: ,

3 reacties:

  • Urbanisatie lokt derealisatie uit! Mooi gezegd, Tjoff!! Af en toe dat vind ik wel best aangenaam en als je dan natuurlijk nog eens orbital door je oortjes laat glijden... kun je volledig beginnen zweven!

    Door Blogger C-life, Op 10/19/2007 9:08 a.m.  

  • [..] koude herfstdag

    Alleen door een drukke stad wandelen

    Vals meezingen [..]

    Door Anonymous Anoniem, Op 10/19/2007 9:29 a.m.  

  • De laatste keer dat ik alleen door de Veldstraat van Gent liep, door de drukte heen, bedacht ik dat iedere voorbijganger iets had zoals een 'vroegste jeugdherinnering'.

    Ach, die vrijdagen.

    Door Anonymous Anoniem, Op 10/19/2007 8:53 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage