Tjoff blogt

woensdag, maart 12, 2008

Weet je...

... hoe ik mij laatstleden voelde toen ik bij vrienden, waar ik al eventjes niet meer gepasseerd was, langsging ? Welja, 't was vooral toen ik hoorde "Je bent nog altijd welkom, Tjoff".
Ik voelde me net als een verminkt kadaver dat nog over de vloer mag komen, ook al is hij lelijk en waarbij niks kan gezegd worden tegen de verminker omdat die vanzelfsprekend welkom is.
Zo kafkaësk! (Vooral dan gelijk dit werk)
___________________________
Volg hier mijn foodlogs (masterplangewijs)

Labels: , ,

3 reacties:

  • Schitterend boek en herkenbaar!

    Door Blogger C-life, Op 3/12/2008 12:47 p.m.  

  • en vooral dan de strip-versie die Tjoff in z'n bezit heeft en ik toch es ga kopen.... is schitterend ;)

    voor de rest, snap je helemaal hoor Tjoffke; bij mij zal je je nooit moeten afvragen, ben ik nog echt welkom ;o)

    Door Anonymous Anoniem, Op 3/13/2008 4:12 p.m.  

  • Dan moet ik Hermann Kafka zijn, Franzjes vader die je beschouwt als een afzichtelijk insect dat hij wel moet verwelkomen omdat het nu eenmaal zijn zoon is.
    Doch ter verduidelijking: ik zei niet "Je bent nog altijd welkom" maar wel: "Je bent altijd welkom."
    Niet omdat je je dat moet afvragen (zoals de schrijver van de vorige reactie die blijkbaar van alles en ook van mij heel goed op de hoogte is, zo krachtig weet te verwoorden) maar wel omdat het net al een hele tijd geleden was dat we je hadden gezien en omdat er blijkbaar wat problemen zijn geweest met een aantal vrienden. Problemen waar ik overigens niets mee te maken heb.
    Ik heb je trouwens daarvóór (en met plezier) al verschillende keren uitgenodigd om te komen eten omdat het al zo lang was geleden en dat staat uiteraard nog steeds open voor het moment waarop je tijd en zin hebt.
    Dus besluit ik dat je interpretatie van mijn zin afhankelijk was van hoe jij je op dat moment voelde.
    Maar of die met iedereen moet worden gedeeld?
    Dus Tjoff, geldt nog steeds: altijd welkom!

    Door Blogger katrien, Op 3/14/2008 11:21 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage