Tjoff blogt

maandag, mei 05, 2008

Het plan (deel 2): Gent-Oudenaarde en terug

Vrijdag fietste ik naar Oudenaarde. Toen ik aanzette, regende het ouwe wijven dat het niet normaal meer was. De ideale gelegenheid dus om m'n regenoutfit eens te testen.
Ik kroop in m'n korte broek (met zeem aan de poep), deed een T-shirt aan, gleed in m'n waterdicht ademend jasje en trok vervolgens nog een waterdichte broek daarover heen.
Daarna sprong ik op m'n zadel, een gelzadel dat eigenlijk niet geschikt is om lang op te zitten mocht later blijken, en startte ik m'n tochtje naar Oudenaarde langs de Schelde.
Tegen Zwijnaarde stopte het met regenen en mochten de regenbroek en -jas de rugzak in.

Regen boven GentZon richting bestemming


Om de afstand en snelheid te meten, deed ik m'n loopgps rond m'n arm.
Hier zie je mij neig warm hebben door die brandende zon. Spectaculair, ik weet het. Zie, m'n nieuwe zonnebril, perfect voor op de fiets naar het schijnt.

Spectaculaire nieuwe zonnebrilWist ik veel dat ik na 16 km zelfs nog niet halfweg was


Ongeveer halfweg botste ik op een sluis ter hoogte van Gavere en nog iets verder was ik verder dan halfweg.

het water was veel te diep't is naar links dat ik moest


Toen ik bijna in Oudenaarde was begon mijn gat enorm pijnlijk te doen. Na ongeveer 1u45min en 35km arriveerde ik op de Markt van Oudenaarde waar ik gelijk een echte courreur een spaghetti bolognaise verorberde.




Na een kwartiertje genieten in het zonneken, klom ik dezelfde weg terug uit de Scheldevallei.
Resultaat: 70km in de benen waarvan de benen geen last van ondervonden, wat niet kan gezegd worden van het gat, een irritant slaande ketting in de kettingbak en een fiets waarmee je de cols in Frankrijk zeker niet kan overleven.
Conclusie: ik koop één dezer dagen een nieuwe fiets, een trekkingfiets, speciaal uitgerust om lange trips mee te maken.
Morgen ga ik eerst eens naar Aagtekerke in Nederland (iets langer dan een uurtje rijden van Gent via de Westerscheldetunnel) omdat ze daar "uw gat kunnen meten" zodat zadelpijn niet meer van toepassing zal zijn.



'k Ben eens benieuwd. Later deze week koop ik me dan die trekkingfiets en hoop ik in zo'n speciaalzaak aan te draven met een zadel dat bij mijn gat past.

Verdere plannen in wording zijn testritjes maken in de Vlaamse Ardennen. Ik heb zelfs al iemand gevonden die mee wil gaan en waar ik zelfs mag overnachten. We zullen dan spreken van Gent-Ronse, Ronse-ergens in Henegouwen ofzo. Cool!

___________________________
Volg hier mijn foodlogs (masterplangewijs)

Labels: , ,

4 reacties:

  • Tjoff, echt een super cool plan!! En tof dat je je erzo naartoe kan werken!! Echt wijs!! Als ik een tijdje verlof zou hebben zou ik onmiddellijk willen meefietsen...

    Door Blogger C-life, Op 5/05/2008 9:39 a.m.  

  • Als je de andere kant van de Vlaamse Ardennen wil doen (zottegem-Geraardsbergen), je weet ons te vinden... Blijven slapen is mogelijk maar niet luxueus ;)

    Birdy

    Door Anonymous Anoniem, Op 5/05/2008 6:30 p.m.  

  • ik ben gisteren niet verder graakt dan ergen sUZ wegens ik niet wist hoe aan de juiste kant van het water (als ik al aan het juiste water zat) te geraken :s
    kruispunt drie armen voor de binnenscheepvaart....
    bovenschelde/brugge enzo
    klote zeg

    en eerlijk geegd vond ik zefls niet de jusite weg om uit gent te geraken met de fiets

    Door Anonymous Anoniem, Op 8/25/2008 10:53 a.m.  

  • @jeronimo: als ge aan het UZ zijt, gewoon over de brug die over de E17 gaat, vervolgens langs het chess café en de site van het arteveldestadion. Daar fiets je dan over een brug die over de R4 gaat. Vanaf dat punt nog een goeie 30 km rechtdoor en je komt in hartje Oudenaarde terecht. Kannie misse!

    Door Blogger Tjoff, Op 8/25/2008 1:36 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage