Tjoff blogt

dinsdag, mei 06, 2008

Het plan (deel 3): Zeeland & het zadel

Gisteren reed ik naar Aagtekerke om een zadel te kopen in de winkel van Leo Joosse.




Nu ja, die kerel was de eerste in Nederland om de ergonomische zadels van SQ-lab te verkopen.

Wat me vooral opviel toen ik naar Nederland reed, was dat die Westerscheldetunnel verdomd lang is (6,6 kilometer) en meevalt qua prijs (4,5€ voor gewone wagens).

Voor de rest zat de schrik er goed in om geflitst te worden en terecht want toen ik op een gegeven moment langs één van de kleinste boerepummelweggetjes reed, waarschuwde m'n tegenligger me met z'n koplampen dat er een flitser op komst was. Even later zag ik een marginale wagen met aan het stuur een marginaal persoon met op haar dashboard een niet-zo-marginaal toestel met camera. Dat was eigenlijk allesbehalve marginaal en gelukkig voelde ik me niet marginaal omdat ik er niet ingetrapt was. Ha, slim dat ik me voelde. Het feit dat ik gewaarschuwd was, deed er op dat moment niet meer toe.

Aagtekerke is een pittoresk dorpje met een supermarkt waar ze een lekker slaatje met zalm verkopen. Naast alles wat elke andere supermarkt ook heeft, kan je er ook Fanta kopen. Dat deed ik dan ook en installeerde me in de zon om ondertussen te genieten van de aangename landelijke omgeving. 't Was net alsof op m'n oude dag, alhoewel die nog potentieel veraf is.





Ah, er is ook een kerk in Aagtekerke en achter die kerk was de fietswinkel waar ik m'n gat liet opmeten om zo een geschikt zadel te vinden.

Awel, dit zadel past bij mijn gat:



Omdat ik nu toch al zo dicht bij de zee zat, reed ik vervolgens door naar Domburg om er het strand eens te gaan gadeslaan. Ook best wel gezellig maar veel te warm.

Na het trapje ...



...kwamen de panorama's.

Enkele impressies:




Toen ik terug naar Gent reed, maakte ik dit filmpje in de Westerscheldetunnel. Heel boeiend!



Moesten ze daar ooit een marathon of dergelijke doen doorlopen, 't zou nog moeilijker zijn om de ambulances bij de "stuikers" te krijgen, jaha.

___________________________
Volg hier mijn foodlogs (masterplangewijs)

Labels: , ,

3 reacties:

  • Echt wijs! Wil ook eens naar die streek gaan van Nederland, ziet er zo rustig uit.... heerlijk! Alleen die tunnel vind ik wel een beetje eng, constant dezelfde lichten & muren... ik heb het altijd moeilijk om me dan te concentreren op de weg.

    Door Blogger C-life, Op 5/07/2008 8:40 a.m.  

  • Ik ben een klein beetje verliefd op Zeeland en haar kust. Er komen hier ineens heel veel mooie herinneringen naar boven.

    Prachtig zadel, trouwens. :p

    Door Blogger Linn, Op 5/07/2008 2:39 p.m.  

  • enne, gij hebt daar zonder licht doorgereden of wa?
    foei foei

    Door Anonymous Anoniem, Op 5/12/2008 3:18 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage