Tjoff blogt

zaterdag, juni 28, 2008

Dag 19: Klimdag naar Najera

Het werd alweer een loodzware klimdag vandaag. Spanje is toch
duidelijk anders fietsen dan Frankrijk. Lange steile stukken van
pijnlijk klimgedrag werden vandaag afgewisseld door snelle
kortstondige afdalingen. Er waren zelfs afdalingen waar ik snelheden
van meer dan 57 km/u haalde.

Vandaag fietste ik 105 km verder met Pol (= nu wel correct gespeld :))
uit Oostkamp vanaf Puente la Reina tot in Najera, een aangenaam stadje
met veel groen dat me een beetje aan de gezelligheid van Bouillon deed
denken.

De kniëen en benen doen pijn van al dat klimwerk maar de geest is
tevreden. Langs deze route kwamen we veel, en vooral wandelende
pelgrims tegen. Dit fenomeen begint sterker toe te nemen naarmate we
Santiago naderen. Er was even een moment dat we vandaag verkeerd reden
en even op de pechstrook van de autosnelweg aan het fietsen waren.
Gelukkig geraakten we er snel af want met die voorbijrazende
vrachtwagens leek me dat nu ook weer niet "the place to be". Hier in
Najera gingen we daarnet lekker eten met zalige Spaanse rode wijn. Er
was veel volk op straat. Ik denk dat het Najeriaanse feesten zijn of
zoiets.

We beslisten uiteindelijk toch maar te gaan slapen. 't Is moeilijk je
voor te stellen hoe moe we allebei zijn maar 't is echt wel op de rand
van uitputting. Het lichaam fysisch uitputten heeft een gunstig effect
op de geest. Daar ben ik ondertussen wel van overtuigd.

2 reacties:

  • Dag Tjoff!

    Mja, lijkt me nog wel logisch dat fysische uitputting goed is voor de geest. De pijniging maakt de geest (bijna leeg). Het lijkt wel een soort van meditatie en dat is het misschien ook.
    Hmm, ik moet even denken aan het gevoel na een goed orgasme... Dit helemaal terzijde.

    Zalig, het lezen van jouw verhalen! Al heb ik nog een paar dagen in te halen.

    Hou je goed!

    Door Blogger Lans, Op 7/01/2008 1:55 a.m.  

  • Je zou bijna zin krijgen het zelf ook te gaan proberen! Zeker bij zo'n weertje, als je in Brussel aan een bureautje zit.

    Door Blogger De Gentse Zwijger, Op 7/01/2008 3:36 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage