Tjoff blogt

maandag, juni 23, 2008

Dag 18: Zware zondag tot Spanje

Deze nacht lukte het niet zo goed om te slapen door het gesnurk van
een pelgrimmadam. Opstaan lukte daarintegen wel. Om 6:30u pakte ik m'n
spullen en ging naar de refter om wat baguette met confituur te eten
en wat koffie van Jeannine te drinken. Diane was er ook en begon
alvast massa's water te drinken om zichzelf wat te hydrateren zodat ze
veilig haar eerste dag als wandelend pelgrim kon inzetten. De 2 andere
vrouwen waarmee ik gisterenavond kaas- en wijnavond had gehouden,
waren reeds vertrokken. Diane zette vervolgens ook haar tocht in en ik
ging naar het onthaal voor pelgrims waar m'n was in de droogkas zat en
blijkbaar nog steeds niet droog was.

Rond 8:15u zette ik aan richting Spanje om vervolgens aan de loodzware
klim door de Pyreneeen te beginnen. Na een klim van ongeveer 16km was
ik aan de top en liet ik me in volle vaart naar beneden gaan tot in
Roncesvalles. Na 80km waren m'n drinkbussen leeg en moest ik
noodgedwongen stoppen aan een huis om te bij te vullen. Ik haalde m'n
beste Spaans boven (abla Ingles?) en een jongetje van zo'n jaar of 8
vulde ze uiteindelijk terug aan. Dankzij dat water kreeg ik terug
energie want ik voelde me compleet gedehydrateerd. Na exact 100km kwam
ik aan de prachtige kapel van Eunate, waar ik Paul en Erwin ontmoette.

Paul is een Belg uit Oostkamp en Erwin is een Nederlander uit Venlo
(Zuid-Limburg) die ooit in Gent stage liep.
We fietsten de laatste 5 km samen tot aan de pelgrimsrefuge van Puente
la Reina, waarmee we daarnet samen met 2 Nederlanders in een
restaurantje gaan eten zijn. Wat mij vooral opvalt is dat uiteten hier
een pak goedkoper is dan in Frankrijk.

Alweer een heel interessante dag dus met heel interessante mensen. Ik
moet nu slapen want ik ben kapot. Waarschijnlijk door die Pyreneeen.
M'n tentje staat in de tuin van de refuge. Lijkt me toffer want binnen
is het minstens 10 graden warmer.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage