Tjoff blogt

maandag, juni 30, 2008

Dag 21: De klim naar Burgos

Dag 21: De klim naar Burgos

Vooral het eerste deel van de dag was zwaar. Eens op de hoogvlakte
waarop Burgos ligt, ging het vlotjes.

Deze morgen met Pol vertrokken vanuit de albergue van Belorado waar we
afscheid namen van de vele mensen die we de avond ervoor leerden
kennen. Ik tetterde nog eventjes met een vrouw uit Moldavië die
momenteel in Dublin studeerde en te voet vanuit St.Jean-Pied-de-Port
vertrokken was.

Vandaag was het iets plezanter rijden dan gisteren omdat we via een
rustige weg konden fietsen die door de bergen ging en niet langs de
drukke N120.
Het enige nadeel was dat daar enkele lange steile hellingen
tussenzaten waardoor m'n knieën wat begonnen te klagen.

Langs de weg kwamen we opnieuw Huub tegen, de Hollander die tot de
Carmelietenorde behoort, en in Burgos dronken we een pint bij de
kathedraal. Toen we daar zaten kwamen we Ton en Ton tegen die dat van
die pint een goed idee vonden. Even later begeleidden ze ons naar de
albergue voor peregrinos.

's Avonds ben ik dan met Pol een vettige pita gaan eten. Dat kan
smaken als je de hele dag bananen, mueslirepen en yoghurtjes gewoon
bent.

Rond 22:30u kroop ik, na een ijskoude douche (er was geen warm water)
in het stapelbed.

Op de kamer lag het vol kreupele mensen, waaronder een Duitser en een
Slovaak die elk hun verhaal vertelden. Het valt me op dat, hoe dichter
ik Santiago nader, hoe erger de mensen eraan toe zijn. Blaren en
ontstoken pezen zijn de meest voorkomende kwalen.


Verstuurd vanaf mijn iPhone

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage