Tjoff blogt

maandag, juni 30, 2008

Dag 22: Blijf ik in Burgos of niet

Dag 22: Blijf ik in Burgos of niet

Alhoewel ik toch nog wat last had in de benen, besloot ik niet gans de
dag in Burgos te blijven hangen. Deze morgen nam ik afscheid van Pol
en ging op zoek naar wifi-access om m'n foto's up te loaden. Na lang
zoeken vond ik uiteindelijk een bibliotheek waar het kon. De
internetverbinding was echter ergerlijk traag maar na 2 uurtjes was
het toch gelukt. Toen ik daar zat, kwamen Ton en Ton langs. Ze waren
ook een hele tijd op zoek geweest.
Ze hadden ondertussen een hotelletje geboekt om hier wat te rusten. Ik
zou liefst naar een camping gaan.

De kerel van de albergue zei me dat er 40 km verderop op de
caminoroute een deftige camping is. Ik ga nu (14u) aanzetten en zien
of ik er geraak. Eerst nog even de benen insmeren met reflexgel en
duimen. Vanavond schrijf ik verder.

't Is gelukt. Ik ben 53 km en na 3,5 uur fietsen in Castrojeriz
geraakt. Van spierpijn heb ik zelfs geen last gehad en er zaten
nochtans een paar stevige klimmetjes tussen.
Toen ik vertrok riep de Spanjaard van de albergue me nog "bon camino"
na. Jaha, zo zeggen ze dat hier tegen elkaar. Op de camping in
Castrojeriz kwam ik Huub, de Carmeliet, tegen. Hij was hier gisteren
toegekomen en had vandaag een wat mindere dag, waarschijnlijk door de
hitte.

Grappigste feit van de dag vond ik nog altijd toen Ton en Ton, die
trouwens schoonbroers zijn, de bibliotheek binnenkwamen en enorm
opgewekt "hey! We hadden je fiets aan de ingang zien staan. Jij weet
toch ook altijd snel de juiste plekken te vinden he" riepen waarna ze
enkele boze blikken van achter de balie kregen, gevolgd door een
fluisterend "ssst, biblioteca!" :)

Morgen ga ik iets proberen wat misschien wel onmogelijk lijkt en
waarin ik misschien niet zal slagen als ik te vermoeid geraak. Ik zal
pogen om door te rijden naar de volgende grootstad, León. Da's zo'n
150 km. De wekker staat op 6u. Het is nu 22:30u. Ik ga slapen.


Verstuurd vanaf mijn iPhone

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage