Tjoff blogt

zondag, maart 11, 2007

Eerste keer volledig samen

Vandaag besloten we door al dat eten van de laatste dagen en het feit dat het prachtig weer was, een rondje rond de Watersportbaan te lopen. Dat is heel ongewoon voor mijn teerbeminde die normaal gezien af en toe alleen gaat lopen maar dan meestal voor een kilometerke of 3.
Zo gezegd, zo gedaan. Ik trok m'n loop-outfit aan en vertrok rond 16u met Doremie voor een klein wandelingetje richting de Watersportbaan. Vermoedelijk was daar een viswedstrijd aan de gang aangezien er enorm veel volk, waarvan zowat de helft vissers, was. Het aangenaam warm zonnetje zorgde uiteraard ook voor veel wandelaars en lopers. We begonnen ook te lopen, hield m'n loop-gps in de gaten en trachtte op die manier een snelheid van 8,5 à 9 km/u aan te houden. Doremie zei dat ze vermoedelijk na een kilometer of 3 even ging stoppen om wat te wandelen en op krachten te komen. Dat deed ze uiteindelijk echter niet, nee, ze verbaasde en liep de volledige 5 km uit op zo'n 34 minuten wat zeker niet slecht is voor de eerste keer.
Ik deed m'n fleece uit, gaf 'm mee aan Doremie en besloot er nog een rondje bij te doen; heerlijk met zo'n weertje.

Resultaat:

duur: 1 uur 2 minuten 4 seconden
afstand: 10 km
cal: 1018 kcal
vetverbranding: 35%
max HR: 177 bpm
gem HR: 159 bpm

Aangezien ik nog nooit zo'n lage hartslag heb kunnen aanhouden tijdens een training, ga ik er van uit dat ik zeker niet slecht bezig ben :)

Labels: , ,

4 reacties:

  • Jullie zijn goed bezig. Genoten van de zon. Genoten van de stad. Genoten van de sport en de prestaties. Genoten van het samen iets doen. Ik zou het beter ook doen. Maar van de ene vergadering naar de andere lukt dat niet echt. Misschien in de paasvakantie. Misschien... gebruik ik veel bij sport.

    Door Anonymous Anoniem, Op 3/12/2007 10:52 p.m.  

  • Eigenaardig. Normaalgezien verhoogt je hartslag toch als je bij mij in de buurt komt?!
    ;-)

    Door Anonymous Anoniem, Op 3/13/2007 10:12 p.m.  

  • Tjeeses, christophe... m'n twee kindjes slapen en ik dacht: eens lekker rustig naar den tjoff zijnen blog kijken, maar je hebt een gans weekend nodig om alle links en videos en fotos te zien... en kijk daar wordt de jongste al weer wakker, so long dus.

    Door Anonymous Anoniem, Op 3/16/2007 5:31 p.m.  

  • @fenna: Check dan zeker ook eens de archieven (rechts), al meer dan honderd al dan niet interessante berichtjes op dees blog ;-)

    Door Blogger Tjoff, Op 3/16/2007 5:32 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage