Tjoff blogt

donderdag, mei 24, 2007

Laatste Lunatics


Over dinsdag wou ik toch nog even een kleine samenvatting kwijt. 't Was namelijk de laatste keer dit seizoen dat de Lunatics optraden in Le Bal Infernal.
Doordat ze Wouter Deprez hadden kunnen strikken om na hun optreden een tryout van nieuw materiaal te komen doen, was de keet reeds sinds 20u bomvol en hing er, toen ik samen met Doremie arriveerde rond 20u30 een briefje in de trant van "'t is hier vol" maar dan anders geformuleerd.
We besloten dan maar naar de Trollekelder te gaan om ons te bezatten.
Daar nog leuk gebabbeld met maat C. en even later nog met deze sympathieke mens, rechts op dat podium vaag in beeld te zien.
Even later ging Doremie naar huis en waagde ik even m'n kans om Le Bal Infernal binnen te geraken, met succes.

Foto: (c) Michel Vuijlsteke

Wouter Deprez was net bezig en ik was aangenaam verrast door de hoge kwaliteit van z'n tryout-materiaal. Meestal is het beter dat je verwachtingen van tryouts niet te hoog zijn maar Wouter Deprez is blijkbaar echt wel in de wieg gelegd om massa's materiaal te schrijven die hij dan op enorm geslepen en welgearticuleerde wijze uitratelt.
Hierdoor moet je vaak wel aandachtig luisteren om "alles" door te hebben. Je kan hiervan houden of niet, da's persoonlijk uiteraard.
Op het einde bracht hij nog een stukje Westvlaams met als kernfactor Dadizele, waar hij zijn jeugd doorbracht. Eén ding is duidelijk: in Kortrijk zal hij nooit populair worden, want "dat zijn allemaal dikkenekken".

Na het fantastische optreden werd Lut van Le Bal Infernal letterlijk in de bloemetjes gezet omdat ze de Lunatics al die jaren de kans gaf om groot te worden in haar café. Ze was aangenaam verrast, en stelde de erkenning van de Lunatics erg op prijs.

Verder nog wat staan babbelen met Lunatics & ex-Lunatics & niet-Lunatics. Tof maar vooral laat waardoor ik wijselijk besloot om de dag erna een voormiddag verlof te nemen.

Labels: , , ,

3 reacties:

  • Watje! Ik ben nog naar mijn home town antwerpen gereden en om 8u stond ik in Brussel op het werk!

    Spijtig dat je er niet was voor het eerste deel, want de lunatics zelf waren ook zeer genietbaar!

    Door Anonymous Anoniem, Op 5/24/2007 9:11 p.m.  

  • Niks watje. 't Was pas tegen 5u dat ik thuis was en uit ervaring weet ik dat concentratie onmogelijk is vanaf een beperkte hoeveelheid slaap. :-)

    Pfoe Antwerpen, daar zijn ze allemaal zoals in Kortrijk.

    Door Blogger Tjoff, Op 5/25/2007 10:03 a.m.  

  • Ik heb ze nog steeds niet gezien. Ik wist niet dat er nog optredens waren en dit de laatste van de reeks was.

    Door Anonymous Anoniem, Op 5/26/2007 6:53 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage