Tjoff blogt

maandag, oktober 22, 2007

Mad world

Dat ik ooit iets over dit nummertje en dan nog specifiek in deze versie op m'n blog zou zetten, was te verwachten. Persoonlijk lijkt het mij één van de mooiste nummers die ooit uit een pen ontsproten. Toen ik dit nummertje een paar jaar geleden voor 't eerst hoorde tijdens het bekijken van de prachtfilm "Donnie Darko", dewelke trouwens één van m'n favoriete films is, was ik meteen aangedaan. De originele versie uit de 80s van "Tears for Fears" bezorgt me echter koppijn. Nee, geef mij maar deze trage versie van Gary Jules, ja, Gary Jules rules!
Oh, M., als je dit leest, ik heb dat nummertje staan indien je het aan je collectie wilt toevoegen.

Toegegeven, ooit dacht ik, als ze mij begraven, verbranden en onder de grond stoppen (schrappen wat niet past) mag dit nummer op mijn uitvaartplechtigheid gedraaid worden. Nu denk ik daar niet meer aan.

Luister, geniet en krijg al dan niet de krop in de keel.

Labels: , , ,

7 reacties:

  • Waarschijnlijk kende je het nummer van Tears for Fears niet voor dat de versie van Gary uitkwam. En daardoor ben je waarschijnlijk beter bekend met zijn versie? Niettemin is het een prachtige song, in beide versies.

    Door Anonymous Anoniem, Op 10/22/2007 11:57 p.m.  

  • donnie darko: yep, ook een van mijn favorieten

    Door Anonymous Anoniem, Op 10/23/2007 8:21 a.m.  

  • Zeker the big 'evil' bunny!!

    Door Blogger C-life, Op 10/23/2007 8:59 a.m.  

  • Fantastisch nummer, in deze versie toch. Donnie Darko blijft een van mijn favoriete films aller tijden.

    Door Blogger kat_irl, Op 10/23/2007 10:08 a.m.  

  • @christophe: Toch wel hoor. Ik kende het nummer al uit m'n vroege jeugd maar had pas na een tijdje door dat het om hetzelfde nummer ging maar in een betere versie. Dankzij Gary Jules ben ik dan ook daadwerkelijk eens naar de tekst beginnen luisteren.

    @c: jup, de max he. Prachtige scene als ze in de cinema zitten met de 'bunny', op het moment dat hij nog niet weet dat het die Frank is die later in de film nog moet sterven.

    Door Blogger Tjoff, Op 10/23/2007 10:50 a.m.  

  • Wat "oh wat gaat het weer goed" betreft: het is niet alleen kommer en kwel! Als mede-informaticus moet je op zijn minst een béétje scoren op nerdiness/geek factor en vragen als "misschien heb ik zelf wat ADHD" of "misschien ben ik zelf wat autistisch"? Volgens mij zijn dat gewoon jobvereisten, no? ;-))

    Door Blogger kat_irl, Op 10/26/2007 7:24 p.m.  

  • @kat: indd, heb me dat al afgevraagd. Ondertussen weet ik al dat ik geen ADHD heb. Sommige symptomen zijn er echter wel, maar te weinig om van ADHD te spreken. Vroeger (vanaf m'n 9 jaar) zat ik constant aan die PC te prutsen. Een echte 'geek' was ik toen. Nu nog altijd, maar minder dan vroeger. 't Is allemaal wat beter gekanaliseerd. Sinds een paar jaar ben ik ook nog iets gezonder geworden en werd m'n leven net iets interessanter waardoor het niet meer opportuun leek om dat leven enkel achter dat scherm te gaan leiden.

    Door Blogger Tjoff, Op 10/29/2007 9:24 a.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage