Tjoff blogt

zaterdag, juni 14, 2008

Dag 10: Een veranderend klimaat

Dag 10: Een veranderend klimaat

Slangen! Ik ben er niet zot van. Bij 1 van mijn rustpauzes waarbij ik
nog een potje compote en een banaan naar binnen werkte, moest ik,
alhoewel de meeste slangen ongevaarlijk zijn, toch even slikken. Een
gigantische slang stak vlak voor mij de weg over. Toch fantastisch hoe
snel die beesten zich met hun onmogelijk geconstrueerde lijf kunnen
voortbewegen.

Deze morgen had ik in de jeugdherberg van Poitiers een gesprek met een
mevrouw. Ze was afkomstig van de kanten van Orléans en had enkele
jaren geleden de tocht naar Santiago te voet gedaan. Ze ging akkoord
met mij dat het voor een vrouw toch minder veilig is om zo'n tocht
alleen te ondernemen. Ze vertelde de me dat vele vrouwen die dit doen
vaak hun tentje op een verlaten kerkhof zetten omdat dat naar het
schijnt één van de veiligste plekken zijn om wild te kamperen. Ik
denk niet dat dergelijke plaatsen aan mij besteed zijn. Het heeft naar
mijn mening precies gelijk iets luguber. Vandaag ben ik op de route
niemand tegengekomen maar ik ben er toch in geslaagd om 127 km door te
stampen. Het weer is hier prachtig, in tegenstelling tot wat ik vernam
van Belgenland. Het deed deugd om helemaal alleen te fietsen. Het was
zwaar, dat voel ik aan de knieën, maar uiteindelijk belandde ik toch
op een prachtige camping in het stadje St. Jean-d'Angély.
Als alles goed gaat, zie ik morgen de zee. Ik kan het bijna niet
geloven. Ik ben zot van de zee, altijd al geweest. Ik heb vandaag ook
veel zinnig nagedacht over persoonlijke dingen waarover ik uiteraard
niks kwijtwil tegen het interweb.

Daarnet lekker gegeten in een restaurantje, op aanraden van de
camping. Doordat ik met de groeten van de camping kwam, kreeg ik als
aperitief een kirr gratis. Nee, het was geen kirr royale, maar toch,
het was een kirr ;)
Aan de tafel naast mij kwamen 2 Antwerpenaren zitten die hier waren om
naar de mottocross te komen kijken. Ze vertelden me over grote
modderstromen en overstromingen in België, vooral in Limburg.
Ongelofelijk. Je zou het haast niet geloven als je hier met nog steeds
aangename temperaturen in je (= Cé's) tentje ligt.
Ohja, naar t schijnt kost de iPhone in België 125€, grrr...


Verstuurd vanaf mijn iPhone

2 reacties:

  • Geen zorgen maken. De Iphone gaat inderdaad verkocht worden aan 199€, maar wat ze er niet bijzeggen is dat dat alleen is als je dit aankoopt gekoppeld aan abonnement dat een stuk duurder wordt ... ale ja, ze zullen er wel iets illegaals op vinden ;)

    Door Anonymous Anoniem, Op 6/15/2008 2:44 p.m.  

  • Python? Wurgslang?
    Details aub!

    Door Anonymous Anoniem, Op 6/15/2008 11:01 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage