Tjoff blogt

vrijdag, juni 13, 2008

Dag 8: Sterke tegenwind

Dag 8: Sterke tegenwind

Ik ga het vandaag kort houden want ik kan me amper wakker houden. Ik
lig hier op m'n bed in een formule 1 hotel met m'n fiets bij mij in de
kamer.
Vandaag ging de rit van Tours naar Poitiers.
Deze morgen vertrok ik samen met de Hollander onder een aangenaam
zonnetje. Gedurende de rit kwamen er steeds meer wolken aanzetten en
was er een keiharde tegenwind.
Met de gedachte dat je elke kilometer moet verdienen pijnigde ik m'n
knieën steeds opnieuw en opnieuw.

Veel prachtige kastelen op deze route. Het was moeilijk te genieten
doordat het fietsen tegen de wind op zich me echt deed afzien.

Rond km 94 begon het nog eens te regenen ook maar dit hield gelukkig
op rond km 110.
Uiteindelijk kwamen we toe aan de jeugdherberg van Poitiers maar die
bleek volzet te zijn :(
Als troostprijs kregen we een bekertje water omdat we er blijkbaar
echt wel afgepeigerd moeten uitgezien hebben.
Vervolgens gingen we op zoek naar zo'n goedkoop formule 1 hotel, wat
het aantal km voor vandaag op 125 bracht.
Morgen neem ik een dagje rust hier in Poitiers en zeg ik de Hollander
vaarwel.
Hij neemt nl. de zuidelijke route, terwijl ik eerst naar het westen ga
om een stukje langs de kust te doen.
Overmorgen hoop ik tot in St. Jean-d'Angély te geraken om dan de dag
erna in Royan de overzet te nemen en heerlijk de kust af te malen
richting Arcachon.

Maar nu dus eerst in coma vallen.


Verstuurd vanaf mijn iPhone

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage