Tjoff blogt

vrijdag, juni 13, 2008

Dag 7: Halfweg Frankrijk

Dag 7: Halfweg Frankrijk

Neenee, ik ben nog niet halfweg, bijlange niet. Ik ben gewoon
geografisch gezien net voorbij de helft van Frankrijk. En ja,
Frankrijk is een groot land, dat voel ik in de benen en merk ik aan de
vermoeidheid en het onvermogen om al wat ik tot nu toe gezien heb te
stockeren in m'n visueel geheugen.
Deze morgen werd ik omstreeks 7:30u wakker op die camping daar aan de
Loire en haalde m'n was, die ik de avond ervoor aan de waslijn had
gehangen, binnen. Het wasgoed was nog niet droog maar ik stak het in
een zak.
Nadat alles opgeruimd was en tegen dat de fiets terug bepakt was,
begon ik samen met Linze terug wat kilometers te malen. Na een korte
tankbeurt (bananen, boterhammen, yoghurt en wortels) begonnen we aan
een stevig tempo richting Tours te fietsen. Die wortels kocht ik omdat
ik gisterenavond wat last had van zonneallergie. Da's meestal zo bij
mij als ik rood of bruin geblakerd raak door het zonneken.
In het begin van de route ging het allemaal heel goed vooruit op de
vlakke stukken. Ik haalde zelfs snelheden van 35 km per uur en meer
maar iets later kwamen er terug wat beklimmingen voor wat de snelheid
reduceerde tot zo'n 6 a 8 km per uur.

Na een bezoekje en een koffiepauze in het prachtige stadje "Vendôme",
kwamen we uiteindelijk rond 16u aan in de jeugdherberg van Tours.
Daarnet hebben we hier nog eens bourgondisch, doch op zijn Italiaans,
gegeten, wat geïnternet en wat pinten gepakt. Linze heeft het eten
betaald om de Hollandse zuinigheid te betwisten. Ik had hem eerder
deze week gezegd dat Hollanders overdreven zuinig leven waardoor ze
vaak vergeten te genieten.
Omdat ik het zo sjiek vond dat hij uit dat hokje gestapt was, heb ik
dan de stevige pint getrakteerd die we later op de avond op het terras
van de Irish pub gingen drinken.

Net daarvoor waren we enkele beren van kerels tegengekomen die met de
koersfiets van Utrecht waren gekomen en ook onderweg waren naar
Santiago. Zij waren vorige week vrijdag vertrokken. Compleet geflipt
wat die gasten deden. Vandaag hadden ze bvb. zo'n kleine 120 km
gereden van Chartres naar Tours.
Het feit dat ze moe waren, gaf mij toch nog een beetje het gevoel dat
het normaal is dat ik een beetje compleet kapot ben door vandaag
alweer 90 km op de teller te hebben. Morgen Poitiers proberen halen.
Dat zou iets van een 114 km moeten zijn. Slaapwel allemaal!


Verstuurd vanaf mijn iPhone

1 reacties:

  • Geslepen!
    Ge had die natte was rond jouw helm kunnen uithangen. Zo verbrand je niet.

    Door Anonymous Anoniem, Op 6/15/2008 10:03 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage