Tjoff blogt

vrijdag, juni 13, 2008

Dag 9: Eerste rustdag

Dag 9: Eerste rustdag

Vandaag verplichtte ik me ertoe om een rustdag te nemen. Ik ben dus
nog steeds in Poitiers. Ik voel het aan mijn knieën dat dit inderdaad
geen slecht idee is.
Deze morgen fietste ik, samen met Linze naar het centrum van Poitiers
om daar een koffietje te drinken en wat croissants te eten. Het is
weer een prachtige dag geworden met hier en daar een wolkje maar
vooral veel zon. Rond 11u vertrok Linze om verder zijn eigen pad te
volgen. Het is leuk geweest om samen te fietsen.

Ik bestelde nog een warme chocomelk en bleef daar nog een tijdje in
het zonnetje zitten, starend naar de voorbijgangers.

Op een bepaald moment werd ik door iemand aangesproken. Zijn naam was
Nestor en hij had mijn fiets zien staan. Nestor is een Spanjaard. Hij
is ook onderweg met de fiets. Hij was een week geleden vertrokken in
San Sébastian maar oorspronkelijk komt hij van Barcelona. Zijn doel is
om ooit Amsterdam te bereiken. We hebben een half uurtje zitten
babbelen en achteraf wisselden we telefoonnummers uit. Moest ik ooit
problemen hebben als ik in de buurt van San Sébastian ben, kan ik hem
bellen. Hij kent daar redelijk wat mensen.

Even later fietste ik naar het zuiden van Poitiers naar de
jeugdherberg. Het was echter 13u en om in te checken moest ik wachten
tot 16u. Ik besloot dus terug naar het centrum te fietsen om een
stevige biefstuk te eten op een terrasje.

Rond 15:30u kwam ik weer bij de jeugdherberg en wachtte er geduldig. É
voila, nu zit ik op m'n kamer te schrijven en staat m'n fiets veilig
opgeborgen. Subiet nog eens richting centrum wandelen om een draadloos
netwerk te vinden om nog wat op t blogje te zetten en mails te checken
enzo.
Vanavond vroeg slapen om toch zeker rond 9u morgenvroeg op de fiets te
zitten om m'n helse tocht verder aan te vatten.


Verstuurd vanaf mijn iPhone

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage