Tjoff blogt

donderdag, juni 19, 2008

Dag 13: Een rustig dagje

Dag 13: Een rustig dagje

Vandaag ging ik het rustig houden. De benen deden nogal pijn dus
besloot ik in de buurt te blijven.

Ik werd wakker omstreeks 9u en werd begroet door André en zijn vrouw.
Ze hadden een lekker ontbijt voorzien, zonder dat ik daarnaar gevraagd
had. Ze zijn afkomstig van de streek rond Dordogne en hebben een zoon
die met zijn gezinnetje in Brussel woont.

Daarna begon ik m'n spullen op te ruimen en liet ik het tentje drogen
in de zon. André en zijn vrouw wensten me nog een goeie reis en
verlieten de camping voor een fietstochtje. Een tijdje later vertrok
ik ook en reed langzaam voorbij het onthaal. Daar was niemand dus had
ik wat geld uitgespaard. Ik reed naar Cap Ferret via enkele fietspaden
door de bossen. Na zo'n 35 km was ik aan het meest zuidelijke punt. Ik
zocht de jeugdherberg en vond die ook maar spijtig genoeg gaat die pas
open in juli. Ik besloot dus maar een kamer te boeken in het
goedkoopste hotel van de buurt. 53€, maar 't is wel met ontbijt.
Daarnet nog lekker gegeten bij het strand. Straks kruip ik in een echt
bed. Vroeg erin, want morgen zal waarschijnlijk m'n langste etappe tot
nog toe worden. Ik hoop tot in Taller in Les Landes te geraken. Op dit
moment zit ik een pintje te drinken op het terras van het hotel
terwijl de baas binnen ruzie zit te maken met zijn vrouw of vriendin.
't Gaat ook overal over dezelfde dingen bij zo'n ruzies. Het gaat over
het feit dat de man nooit wil kuisen :)

Toen ik dit aan het schrijven was, werd ik binnengeroepen door de baas
om aan de bar iets te drinken. Ik werd uiteindelijk getrakteerd op 4
pinten. De baas heeft een wijze vorm van humor. Het is een Pool die
hier 2 jaar geleden zijn eigen zaak opstartte. Hij is naar hier
gekomen toen hij gescheiden was van zijn vrouw. Het doet nog altijd
pijn. Dat zag ik toen hij erover vertelde. Hij is op zoek maar weet
niet goed naar wat. Een zoekend persoon, zoals ze zeggen. Ik ken er
ondertussen bijna alles van. Er was ook nog een koppel waar ik leuk
mee gebabbeld heb.

Het is nu half 12 en ik ga slapen. De baas ging dat ook doen omdat er
morgen om half 9 enkele mensen willen ontbijten. Ik ben daar 1 van. Om
half 10 is er een boot naar Arcachon. Ik moet die halen anders zal ik
een ferme omweg moeten maken of wachten tot de volgende om half 12
maar dat laatste is te laat om tijdig in Taller te geraken. Er is daar
namelijk een pelgrimsgite waarbij je de sleutel moet vragen bij de
office du tourisme, net zoals in Compiègne. Die dingen hebben de
neiging om te sluiten tussen 5 en 6, vandaar.


Verstuurd vanaf mijn iPhone

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage