Tjoff blogt

woensdag, juli 02, 2008

Dag 27: We zijn er bijna, we zijn er bijna...

Vannacht sliep ik redelijk slecht. Ik werd telkens opnieuw gewekt in
het klooster door een koor van snurkers. Het feit dat ik vlak naast de
badkamer lag waar 's nachts nog een kerel begon te kotsen was ook al
niet echt bevorderlijk. Maar goed, ik werd wakker om 7u, bepakte m'n
fiets en zette aan richting Sarria. Na 12 km kwam ik daar aan en ging
er koffie drinken en een voorraadje krachtvoer inslaan.

Toen ik daar aanzettem kwam ik Jan en Renze tegen. Ze waren op zoek
naar een nieuw zadel want Renze het zijne was gebroken.

Het werd weer al klimmen wat de klok sloeg. Snelle steile afdalingen
waren er ook bij, maar dat duurt meestal niet lang doordat je
snelheden tussen de 50 en 60 km/u haalt.

Deze ochtend hing er een dikke mist boven Gallicia wat het landschap
een mystiek karakter gaf. Toen ik in Sarria aankwam, was mijn haar er
nat van.

Na stevig klimwerk en een lange steile afdaling passeerde ik langs het
prachtige Portomarino dat zich kenmerkt door uitgestrekte valleien met
gigantische meren en vooral veel groen. Een deel van de route verliep
langs de camino waar een gezellig sfeertje dankzij de honderden
pelgrims heerste. Aan een albergue had ik een gesprek met een
Amerikaanse vrijwilliger. Hij boodt me aan om wat te pauzeren en
koffie te drinken. Ik besloot toch verder te fietsen aangezien het nog
73 km was tot Santiago.

't Is de bedoeling om er morgen een rustig dagje van te maken zodat ik
voldoende tijd en energie heb om Santiago al wat te bezichtigen.

Na enkele steile klimmetjes waarbij ik nauwelijks m'n fiets kon
overeind houden en enkele kilometers door mooie eucalyptusbossen, kwam
ik aan in Arzúa waar ik onmiddellijk op zoek ging naar een albergue.
Nadat ik een heerlijke douche genomen had, ging ik naar buiten maar
keerde onmiddellijk terug, omdat het aan het gieten was. Ik nam m'n
jas en ging pizza eten.

Het is ondertussen opgehouden met regenen en de straten zijn bijna
droog. Daarnet kreeg ik overigens het nieuws dat m'n grootmoeder, die
zwaar te lijden had onder chemotherapiem genezen verklaard is!
Morgen nog 40 km tot Santiago, vandaag 97 km gedaan.
't Kan niet meer stuk!

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage