Tjoff blogt

woensdag, november 15, 2006

Cinema

Borat the movie
Gisteren reed ik met m'n recentelijk gerepareerde fiets richting Kinepolis. Uiteraard was de hoop dat na verschillende reparaties en controles alles in orde zou zijn onterecht. Om één of andere mysterieuze reden werkte mijn achterlicht niet. Aangezien ik met iemand had afgesproken aan de cinema was er geen tijd meer om dit probleem tot op het bot uit te spitten.
Aan de Verlorenkostbrug gekomen, stopte er vlak voor mij een politiewagen.
Ze hielden een fietser vlak vóór mij tegen. Zijn beide lichten lieten het blijkbaar afweten en dat maakte van hem uiteraard een misdadiger.
Wetende dat ik een halve misdadiger was, besloot ik een tandje bij te steken om zo vlug mogelijk uit het zicht te geraken. Zonder achterom te kijken, maalde ik de St-Kwintensberg naar boven. Aan het St-Amandsplein gekomen, keek ik nog even achterom. Oef, geen combi te bespeuren.

Vlug m'n fiets parkeren aan de Kinepolis. M'n maat Thomas stond al te wachten.
Ik selecteerde 2 tickets voor "Borat", floepte m'n bankkaart in het betaalautomaat en Thomas liet me weten dat hij de prijs van het ticket in extralegale voordelen, meerbepaald "Duvel", zou terugbetalen.
Nadat we ons via de ticketscanner naar binnengeworsteld hadden, ontsproot bij mij het idee om nog es wat ongezonde snoepjes te kopen.
't Was moeilijk kiezen dus besloot ik me te beperken tot een paar standaard soorten die ik vroeger bij supermarkt Stevens in Mariakerke kocht (maar da's toch al heel lang geleden, want die supermarkt heeft ongeveer een jaar of 10 geleden plaats moeten ruimen voor een jongerencafé).

Aan de kassa riep de kassierster 4,41 EURO alstublieft.
Dat viel mee of da's toch wat ik denk aangezien ik geen flauw benul heb van de actuele prijzen op de snoepjesmarkt maar nu weet ik dat "1 Schepsnoep (gewogen)" exact 4,41 EURO kost. Ik gaf 5,01 EUR wat de kassierster blij maakte aangezien ze nu geen ingewikkelde rekensommetjes meer hoefde te maken wat betrof het wisselgeld.


En dan was het eindelijk tijd voor Borat, de held die vroeger tijdens de Ali G show, die trouwens ook door Sacha Baron Cohen gespeeld werd, z'n eigen rubriek had.



Sacha Baron Cohen




Trailer: Borat the movie


Schitterende film met z'n goeie en iets minder goeie stukken. Er waren ook gore en iets minder gore stukken. Zeker een aanrader als je lachspieren nog eens losgemaakt moeten worden. Mijn score: 7,5/10

In de nabije toekomst mogen we van Cohen nog een film verwachten van z'n typetje "Brüno", de Oostenrijkse homo.



Brüno


Een voorsmaakje:



Het belooft dus wederom een schitterende opvolger te worden. Wait and see...

O ja, deze wou ik jullie niet onthouden. The best of Borat (1997):


Labels: , , , ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage