Tjoff blogt

donderdag, juli 26, 2007

Over de GF

Het leek me leuker dit beknopt verslagje uit mijn mouw te schudden in plaats van een uitgebreid gedetailleerde weergave van "mijn" Gentse Feesten te fabriceren.
Mijn eerste GF-belevenis startte zaterdag 14/7 met het optreden van The Scene op St-Baafs. Globaal gezien vond ik ze zwakker dan het betere werk dat ik de laatste jaren zag van Thé Lau. Uiteraard is dit m'n persoonlijke mening.
Later die nacht kwam ik nog deze meneer tegen met de woorden "Eej, jij bent Tjoff zeker. Christophe, sietoebiesoft, aangenaam". Vervolgens nog afgezakt naar Polé Polé op de Korenlei. Daar bijna miserie gehad. Een misnoegd jongeman kwam op me af en vroeg "Eej, zijde gij met mij aan't lachen misschien?". Ik: "Nee, niet specifiek". Zijn maat die erbij kwam: "Eej, gij kent ons niet, subiet op u muile jong". De misnoegde, deze keer een stuk agressiever en met een lege fles jenever in de aanslag: "'k ga op u muile slaan". Ik, een gesprek beginnend met een maat van mij: "mja, kan zijn". Met iets verhoogde hartslag negeerde ik de misnoegde stouterd en babbelde ik maar wat tegen een maat die naast mij zat. Misnoegde stouterd: "Eej, past maar op straks op St-Jacobs, past maar op als we u tegenkomen jong". Dit zeggend dropen ze af en verlaagde m'n hartslag. Wel goed dat ik een vechtsituatie kon vermijden.
Vervolgens deed ik mee aan het "Die ochtend op de Vlasmarkt"-gevoel waar deze vrouwe me herkende.

Naast verscheidene leuke optredens van o.a. Soapstarter, Buscemi & Mintzkov kreeg ik een dosis comedy over me heen met op dinsdag de Gentse Comedyfeeste in de Hotsy Totsy. Geert De Wael warmde op met een portie met humor doorspekte poëzie die best wel te pruimen was. Vervolgens verblijdde Koen Dewulf, die tevens organisator & MC was van alle comedy optredens in de Hotsy Totsy, ons met zijn show. Als kers op de taart was er dan Xander De Rijcke, een natuurtalent dat goed bezig is.
Op donderdag ging ik terug om Johan Vantomme (Zwaanske), laatste ridder van de zwarte kousenband, te zien.
Traden ook op: Quint Meuleman, ronduit schitterend & vervolgens Patrick Van den Kieboom die op de valreep vervangen werd door Michael Van Damme, prachtige show die nog meer af was dan de laatste keer dat ik hem gezien had.
Zaterdag ging ik tenslotte kijken naar Henk Rijckaerts show "Loebas" in de Torrepoort, hilarisch!
Vervolgens nog wat rustig heen en weer gewandeld op de GF met telkens de Vlasmarkt als eindpunt. Het overleefd zeg maar, da's het belangrijkste. By the way, volgend jaar is 't opnieuw Gentse Feesten.

Labels: , , , , ,

4 reacties:

  • Tjoff, inderdaad, en dat dan nog aan een piscine. Maar ik moest me excuseren want één van mijn vrienden die wou malgré verder stappen. Volgende keer drinken we er enen samen hé. (Ken je het woordje malgré?).

    Door Anonymous Anoniem, Op 7/26/2007 11:30 p.m.  

  • @christophe: malgré = ondanks/desondanks? :)
    Vermoedelijk uit het Frans, je weet wel, dat zijn die mensen die de Brabançonne als volkslied hanteren.

    Door Blogger Tjoff, Op 7/27/2007 10:08 a.m.  

  • Malgré = persé ;-).

    Door Anonymous Anoniem, Op 7/27/2007 2:46 p.m.  

  • helaas ik heb de GF dit jaar moeten missen, en zo te zien heb wel heel wat gemist. Volgende jaar dan maar zekers.
    En straks een trainigske gaan se, hopelijk stopt het met regenen.

    Door Anonymous Anoniem, Op 7/29/2007 8:25 a.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage