Tjoff blogt

maandag, oktober 29, 2007

Apotheek Fransoo

De titel van dit artikeltje stond al sinds maart van dit jaar klaar in m'n "Drafts" folder. Vandaar dat het nu eindelijk eens tijd werd iets te schrijven. Om apotheek Fransoo zelf te fotograferen is het ondertussen al te laat. Het was initieel de bedoeling om de toen nog prachtige gevel en de stokoude stalen constructie die daaraan bevestigd was op het Nikon D80 toestel dat ik me normaal gezien ging kopen, vast te leggen. Waarom ik iets over apotheek Fransoo wou schrijven, denkt u? Wel, sinds +/- november 2006 hing er aan de deur een briefje waarop stond "Na 60 jaar dienst definitief gesloten". Mijn grootvader die als klein manneken en als jonge gast zowel voor, tijdens als vlak na de oorlog brood door Gent rondbracht op een 'triporteurke', vroeg me een paar jaar geleden nog of die apotheek Fransoo uit de Galgenberg nog bestond. Naar 't schijnt hebben er 3 generaties van Fransoo's die apotheek runnende gehouden. Zelf ben ik er 1 keer binnengeweest. 't Moet zo'n kleine 2 jaar geleden zijn.
Voila, mijn plicht vervuld. Er iets over geschreven. Een tijdje geleden fietste ik er voorbij en waren ze net bezig met de stalen constructie waarop het woord "Apotheek" stond naar beneden te halen.
Zelfs dat heb ik niet gefotografeerd met de Nikon D80 die ik niet gekocht heb.

Labels: , , ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage