Tjoff blogt

donderdag, november 08, 2007

Er echt niet aan kunnen doen

Zo zat ik ooit eens in m'n geparkeerde wagen, bijna vertrekkensklaar en in schildersoutfit. M'n schilderswerk in de woning die ik net ging betrekken was net voltooid. Situering: ergens eind april 2005.
Er passeerde een meisje met haar fiets. Haar slot zakte van rond haar zadel tussen haar spaken. Haar wiel blokkeerde. De fiets ging verticaal op haar voorwiel steunen. Fiets kwam op m'n capeau terecht. Meisje op de straatklinkers, ter hoogte van m'n portière. Neigverschietend van dit incident reageerde ik in de mate van het mogelijke onmiddellijk. Ik draaide m'n raampje open en vroeg of alles ok was. Toen meisje dit beaamde, was ik al iets meer op m'n gemak. Ze stond op en raapte haar fiets bij elkaar waardoor ik kon uitstappen. Op dat moment besloot ik toch eens te kijken naar mogelijke schade. Maar toen gebeurde wat ik eigenlijk wel had kunnen verwachten: stereotypering en volkswoede.
Een kerel kwam naar me toe met licht dreigende houding en zei: "In plaats van te kijken wat er aan uw auto is zoude beter da meiske helpen!". Mijn verwoede pogingen om de situatie uit te leggen mislukten daar de kerel, van wiens ader ter hoogte van zijn rechterslaap onderwijl twee maal in diameter was toegenomen, gewoonweg geen oren had naar wat ik te zeggen had. Met verheven stem en een kop zo rood als een tomaat begon hij mij verbaal aan de groep van die agressieve egoïstische groep van automobilisten toe te voegen. Hij dwong me tot excuses t.o.v. dat meisje. Het meisje zei daarop "Maar hij heeft er niks mee te maken, ik ben gewoon gevallen". De kerel luisterde niet en ondertussen waren nog enkele andere mensen erbij gekomen die me allemaal met een boze haatdragende blik aanstaarden. Tegen m'n principes in en om de kans op wraakacties van m'n omstaanders te vermijden, excuseerde ik me bij het meisje. Het wrede volk droop af zonder mij te stenigen. Het meisje excuseerde zich bij mij voor de situatie waarin ze me ongewild gebracht had en voor het krasje op m'n capeau. Ik zei dat het niet erg was.
Hoe ik hierop kwam. Wel, meestal kunnen automobilisten er wel aan doen en mensen gaan er ook van uit dat het de automobilisten zijn die de grote smeerlap zijn. Klik.

Labels: , ,

2 reacties:

  • kijk, da's dan weer de omgekeerde situatie hé... some people, denk ik dan.

    Door Anonymous Anoniem, Op 11/08/2007 11:35 a.m.  

  • Mooi gebaar Tjoff, tov van die lul van een kerel. Ik zou het niet gedaan hebben en zou hem zwaar op zijn plek hebben gezet... en als hij niet luisterde, zoals bij jouw het geval was desnoods met geweld, bijvoorbeeld het fietsslot van het meisje.

    Jezus, wat een eikel! Spijtig dat KONING AUTO het zwarte schaap is op de openbare weg! Nochtans zijn die fietsers ook niet van de poes en brengen zij meestal hun eigen leven in gevaar..

    Door Blogger C-life, Op 11/08/2007 1:25 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage