Tjoff blogt

zondag, mei 11, 2008

Het traject (deel 1): van Gent naar Frankrijk

Sinds enkele dagen heb ik m'n boekjes "St-Jacobs fietsroute" (3 delen) die ik gedeeltelijk zal volgen tijdens m'n fiettocht naar Santiago De Compostela. Dat is nu althans het plan, maar daar ga ik me hoogstwaarschijnlijk niet strikt aan houden. Edoch, we zien wel.

'k Heb me wat beziggehouden met uitpluizen welke route vanuit Gent het leukste lijkt om dan uiteindelijk in Tournai in te pikken op de Camino de Santiago.

Het beste lijkt me gewoon de weg langs de Schelde te volgen tot in Oudenaarde en vervolgens vanaf Oudenaarde ergens ten zuiden van Doornik halt te houden, net voor de Franse grens, voor de eerste overnachting. Dit uiteraard allemaal afhankelijk van hoe het met de bips gesteld is tegen dan.



___________________________
Volg hier mijn foodlogs (masterplangewijs)

Labels: , , ,

4 reacties:

  • Waar blijft die post van je nieuwe bike? Ik heb nu al een stuk van de route gezien & je nieuw zitvlakje... maar zou graag eens die nieuwe 2-wieler zien!!! Trouwens hoe was je loop-ritme gisteren?

    Door Blogger C-life, Op 5/13/2008 2:43 p.m.  

  • Het traject Oudenaarde - Ronse trouwens niet onderschatten: is een lastige helling (de Kruisberg).

    Door Blogger De Gentse Zwijger, Op 5/15/2008 7:59 p.m.  

  • deze route heb ik een paar jaar geleden ook gedaan (is een heerlijk begin, zo langs de schelde). en voor mocht je het nog niet gelezen hebben: 'met het fietske naar valladolid' op http://www.geocities.com/fenna_hannes/start.html, doorklikken naar 'dagboek'. zo krijg je een beetje een idee van wat je allemaal te wachten staat.

    alvast veel succes ermee!!! 't is echt fantastisch.

    Door Blogger maarten verhelst, Op 6/01/2008 11:15 p.m.  

  • @maarten: hey Maarten! Ja, 'k heb je verslag een tijd geleden meermaals grondig bestudeerd. Veel van je tips die je daar geeft, zullen ongetwijfeld van pas komen.

    Door Blogger Tjoff, Op 6/02/2008 12:08 a.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage