Tjoff blogt

dinsdag, januari 02, 2007

James Brown is dead

Dat James Brown één der meest belangrijke figuren geweest is van de laatste eeuw hoef ik niet te vertellen. Terwijl iedereen bezig was met het feit dat Saddam werd opgeknoopt, (en hierbij het gevoel had dat de manier van ombrengen nogal onbeschaafd was, althans in deze regionen) dacht ik vooral aan de plotse dood van James "The Godfather Of Soul" Brown.

Geloof het of niet, maar James Brown was de man die ervoor zorgde dat Michael Jackson gelanceerd werd. James Brown was de uitvinder van de wereldbekende "Moonwalk", het danspasje dat ik graag ook zou kunnen maar echter nooit onder de knie zal krijgen omdat het zo moeilijk is en ik er geen energie in wil steken.

Na wat zoekwerk kwam ik uiteindelijk op onderstaand filmpje met één van Michael Jacksons eerste moonwalks tijdens een concert van James Brown...



... om maar te zeggen dat het ooit zo begonnen was:



Dat James Brown er een niet al te zuiver persoonlijk leven op nahield was geweten. Hij kon niet verbergen dat hij achter de schermen niet altijd de meest zachtaardige persoon was. Waar hij wel steeds in slaagde was het op de achtergrond houden van zijn persoonlijke levenssfeer.

Dit is één van de meest intelligente interviews met James Brown ooit, doorspekt met humor en de duidelijke verachting t.o.v. het paparazzigedoe en ok, misschien is ie ook wel een beetje onder invloed van 't een of 't ander:



Moge zijn ziel rust vinden.

Labels: ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage