Tjoff blogt

woensdag, december 20, 2006

De geboorte van ICT Alumni

Een tijdje geleden ontving ik een uitnodiging voor de oudejaarsreceptie en inhuldiging van een nieuwe oud-studentenvereniging voor mensen die ooit in een ver of minder ver verleden op Hogeschool Gent de richting Toegepaste Informatica studeerden. Vreemd genoeg slaagde ik erin om nog wat mensen bij elkaar te sprokkelen die zich dan ook inschreven.
Gisteren fietste ik dus van 't werk naar het frietkot aan de achterkant van het St-Pietersstation, stak snel een vet pak frieten, een bicky burger en een cola binnen en zette m'n weg naar de BME building verder.
Net als vroeger zagen dingen er ietwat gelijkaardig uit, met het enige verschil dat het ganse BME terrein, die avond gehuld in een dikke mistsluier, een grote bouwwerf geworden was.



Daar aangekomen, bleek het gebeuren plaats te vinden in het CTL gebouw aan de andere kant van de bouwwerf.
Samen met de mensen die ik het beste ken, kregen we dat moeilijk te omschrijven gevoel dat we niet meer tegengekomen waren sedert onze studententijd. Een gevoel van "Wij zijn de verworpenen van de stijfburgerlijke maatschappij!". Het gebeuren gaf een wat stijve indruk wat misschien normaal is voor zo'n 'gatherings'.

Eerst was er een speech van het departementshoofd (link) gevolgd door een toespraak van een kabinetsmedewerker van Yves Leterme aangezien de minister-president zelf niet van de partij kon zijn.
In essentie komt het er dus op neer dat de nabije toekomst er financieel interessant uitziet voor de informaticus in het algemeen.

De meeste docenten die ik herkende zagen er nog compleet hetzelfde uit.
Feit is dat ikzelf sindsdien een complete makeover ondergaan heb. Vandaar dat de kans klein was dat iemand me ging herkennen.

Links Tjoff in 2002, rechts Tjoff nu:



Het enige dat ik daar ben tegengekomen was dat een docente na 20 seconden staren zei: "Jaja, uwe naam zegt mij iets....kan dat zijn dadde gij bijgekomen zijt, allé, no offense he". Daarna ging ik op een 'offended' manier naar buiten en belandde ik met enkele ex-studenten, waaronder mezelf in the Zone op de Voskenslaan.

Sfeerbeeld:



Achteraf dan nog met de fiets door de vrieskou naar de St-Hubert gefietst om nog een paar theelichtpotjes met Leffe-logo te veroveren en als afsluiter nog een vette pita (Isparta aan de Vooruit) naar binnen gewerkt.

Deze middag heb ik die ranzigheid uitgezweet door een kilometer te zwemmen in 't Strop.

Labels: , , , ,

1 reacties:

  • Tjoff, er is opnieuw hetzelfde event. De ICT Alumni oudejaarsreceptie 2007! Het zou leuk zijn mochten jou en je mede studenten er dit jaar opnieuw bij zijn. Misschien herkennen de docenten je nu iets beter ;)

    Tot dan

    Door Anonymous Anoniem, Op 11/27/2007 3:29 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage