Tjoff blogt

dinsdag, januari 16, 2007

Second life demo in Gent

Met zo'n 27 waren ze deze avond. Doordat ik rond 18:40u nog op 't werk zat en op dat moment een mailtje ontving als gevolg van een nieuwe reactie op dit bericht, besloot ik eens te kijken naar dat forum (http://www.slforum.be). Hmmm, een meeting i.v.m. Second Life. Nogal kort op de bal, maar aangezien er slechts 29 van de 30 inschrijvingen ingevuld waren, voegde ik snel m'n naam toe op de deelnemerslijst. Vervolgens repte ik me naar huis, liet Doremie weten dat ik naar een Second Life meeting ging, greep naar m'n fototoestel en sprong terug in m'n wagen. Net op tijd arriveerde ik in het technologiepark te Zwijnaarde waar de event plaatsvond. Na wat gevloek en zoekwerk vond ik ook daadwerkelijk de locatie van het gebeuren. Gelukkig begon de meeting, in tegenstelling tot wat was aangekondigd, niet helemaal stipt. Vermoedelijk had dit te maken met het feit dat anderen ook eventjes moesten zoeken alvorens de correcte locatie te vinden.
Er was water en fruit voorzien. Scheel van den dorst, besloot ik een tas water te zwelgen.

Op het programma:


  • Start: iets later dan 19u30
  • Jos Potargent: Intro + demo
  • Miel van Opstal: Money en Marketing
  • Pauze (tijd voor Tjoff om een banaan te eten)
  • Jos Potargent: creëren en scripten
  • Pauze (plaspauze en tettermoment)
  • Praktijkcase: Humo op Second Life


De avond begon dus met deze man, Jos Potargent, werknemer bij Agfa en zelfverklaard techneut. Er werd een korte intensieve uitleg gegeven over hoe het ding werkt en wat je er technisch gezien allemaal mee kan aanvangen.





Als tweede spreker stond Miel van Opstal, gekend van de "Koppen" reportage, op het programma. Zijn betoog ging vooral over de marketing- en salesmogelijkheden binnen Second Life. Allemaal heel interessant. Zo kwamen er veel tips en ideëen naar boven om Second Life een interessante investering te maken. Uiteraard is geen enkele van dit soort investeringen zonder risico. Doordat mijn vraag "Heb je in het begin gebruik gemaakt van de mogelijkheid om First Land te kopen?" een hele resem vragen losweekte bij de andere genodigden, had hij net niet voldoende tijd om z'n goed voorbereide presentatie te voltooien. Tijdens de pauze praatte hij met Smetty over z'n nieuwe job. Geboeid door dit onderwerp nam ik deel aan het gesprek en kwam ik te weten dat hij werknemer was bij Microsoft.

Hierop volgden nog enkele interessante voorbeelden i.v.m. het scripten van objecten in Second Life door Jos Potargent om dan tenslotte te eindigen met de jongens van de Mortierbrigade en van Nazooka.com.
Die kerels brachten de primeur van de avond "Humo in Second Life" en sinds vandaag ook volledig afgewerkt.
Zo ziet dat er daar uit:


Het is een parkje geworden met op het middenplein een opgesloten en scheldende "Dirk Debeys", de alleshatende flamingant.
Om er zelf een kijkje te nemen hier klikken.
Na al deze interessante informatie vergaard te hebben, repte ik me iets voor middernacht huiswaarts.

Aangezien ik een paar dagen geleden in Second Life een stukje grond kocht, kunnen jullie mij (~ TJOFFLAND ~) ook een bezoekje brengen. Dit kan door hier te klikken.
Toegegeven, nog niet veel soeps daar maar binnenkort komt daar verandering in.

Verder las ik iets op slforum.be over deze interessante reportage die een tijdje geleden tijdens Ter Zake te zien was:

Labels: , ,

4 reacties:

  • Ik vroeg me al af wie de foto's had gemaakt gisteravond. Gevonden dus. Als Tjoffland de moeite waard is om te bezoeken, laat het ons weten. En als je campers zoekt ook, natuurlijk. A propos: nog andere foto's ev. op flickr of zo?

    Door Anonymous Anoniem, Op 1/17/2007 4:41 p.m.  

  • @serge: Er zijn nog andere mensen die gisteren waarschijnlijk wel scherpe foto's gemaakt hebben. Toegegeven, de mijne zijn niet fameus.
    De 3 foto's hier zijn de enige van mijn hand.
    Als er in Tjoffland iets te beleven valt, zal ik daar zeker iets over laten weten. 'k Vind dat ik niet zo slecht bezig ben voor een n00b van een kleine 2 weken :-)

    Door Blogger Tjoff, Op 1/17/2007 4:48 p.m.  

  • Uitstekend gerief voor Gentblogt, me dunkt!

    Zie je dat zitten? Let me know ;-)

    Door Anonymous Anoniem, Op 1/17/2007 10:38 p.m.  

  • @Joke: Baja, dat zou tof zijn. :)
    Proficiat trouwens met je nieuwe functie binnen Gentblogt vzw!
    Als je liever hebt dat ik het artikel wat langer maak, wil ik het gerust aanpassen en naar jou mailen. Morgenavond echter op skireis tot dinsdag dus veel nieuw blogmateriaal zal je de komende dagen niet van me lezen.

    Door Blogger Tjoff, Op 1/17/2007 10:54 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage