Tjoff blogt

zaterdag, januari 06, 2007

Second life

Daarnet de eerste lekkere "Indische tomatensoep à la Tjoff" van 2007 gemaakt. Nog niet van geproefd maar de geur verklapt dat het weer wreed lekker zal zijn.
Doremie heeft 't nu ook zwaar zitten. De verkoudheid, waar ik trouwens nog niet helemaal van verlost ben, heeft haar nu ook te pakken.
Gisterenavond ben ik wel effe enen weest gaan drinken met een paar maten. Daarna m'n tocht richting thuis al looppas ingezet. Op een dikke 10 minuten was ik thuis, geen idee van de afstand maar had gewoon zin om effe te lopen. Toch moet ik bekennen dat ik zelfs door die kleine afstand vandaag weer iets voelde in m'n linkerknie. Aangezien ik echt wel terug aan 't lopen wil beginnen ben ik vandaag gestart met masseer- en stretchoefeningen voor m'n linkerbeen. Diezelfde oefeningen heb ik een paar maanden gedaan toen ik destijds een frictie aan de andere knie had.
Bedankt mevrouw de kinesiste om me die oefeningen aan te leren!

Gisteren en vandaag heb ik me eens toegespitst op een wereld waar blessures niet mogelijk zijn. Die wereld heet "Second Life", een interessant concept me dunkt.
Het is een virtuele 3D-wereld op het internet met een eigen economie. In tegenstelling tot wat je zou denken, is dit geen spelletje. De munt heet de Linden Dollar, genoemd naar het bedrijf "Linden Lab" die ook de software ontwikkelde. De economie werkt als een echte vrije markt en je kan je geld ook laten omwisselen in echte US dollars.
Sinds oktober 2006 werd deze "andere wereld" immens populair en besloot ik ook een accountje aan te maken. Na wat tijd in die wereld door te brengen, moet ik eerlijk bekennen dat het concept inderdaad geniaal is.
Je kan er bijvoorbeeld eigendom kopen, een stukje land kopen en daarop je eigen bedrijfje bouwen, een privé eiland kopen, enz...
Muziekgroepjes, waar in-real-life echte mensen achter zitten, verspreiden er hun muziek op virtuele feestjes.
Er zijn mensen die outfits ontwerpen voor je virtueel karakter en dan voor bepaalde outfits geld vragen maar voorlopig heb ik vooral al heel veel gratis materiaal gezien. Dit is bijvoorbeeld de website van zo'n ontwerper. Blijkbaar is er nu reeds interesse voor kledij om te dragen op nieuwjaarsfeestjes in die virtuele wereld. Voor mij is de echte wereld voorlopig net iets interessanter maar wie weet richt ik zelf ooit nog een bedrijfje op in Second Life om daar dan schandalig veel echt geld mee te verdienen zoals deze mensen.

Moest je ook van plan zijn om het eens te proberen, gebruik dan deze link om je account aan te maken, kwestie dat ze weten dat ik je naar hun site verwezen heb. Op die manier krijg ik wat Linden Dollars gratis :) :)

Enkele screenshots

Dit is m'n karakter "Tjoff Chapman" in Second Life. Je kan je karakter tot in de details zelf creëren. Zelf heb ik een bestaand model genomen en er dan wat aan geprutst.


Net ontdekt dat op bepaalde tijdstippen ook lessen gegeven worden. Achter alle karakters zitten echte mensen en ik denk dat de leerkracht "Fox Hwasung", een vos, iemand van Linden Lab zelf is:


Hier gaat het specifiek over hoe je het gedrag van 3D-objecten kan programmeren:

Labels: , , , , ,

2 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage