Tjoff blogt

zondag, januari 07, 2007

Running 2006: de balans


Begin van een nieuw loopjaar dus tijd om even de balans voor 2006 op te maken.
Sinds de metingen op 26-06-2006 heb ik blijkbaar 400,5 km gelopen en dit verspreid over een totaal van 46 oefeningen wat een gemiddelde geeft van 2 oefeningen per week. Dit nam wekelijks gemiddeld 1u35min in beslag. Het gemiddelde lag op 15,4 km per week. Rekeninghoudende met het feit dat ik soms eens een weekje oversloeg is dat niet slecht, maar het kan altijd beter.

Qua conditie is m'n lijf er sterk op vooruit gegaan. M'n VO2max was in juni = 33 (=zo goed als geen conditie), was de laatste maanden 64 maar is vandaag 61 (wat een verwaarloosbare daling is) aangezien ik nu sinds tweede kerstdag geen deftige sportieve inspanning meer geleverd heb door m'n verkoudheid.

Ter versteviging van de linkerknie (nog steeds schrik dat ik weer last van de frictie aan de linkerknie ga krijgen) ga ik nu wat oefeningen doen en misschien lukt het me straks nog wel om een klein loopje van 40 minuten te plaƧeren, kwestie van weer op gang te komen.

*** UPDATE ***

Daarnet met Doremie naar de film "Confidence" gekeken (goeie film trouwens) en ondertussen de linkerbovenbeenspieren los zitten masseren, wat oefeningetjes met gewichten aan m'n been gedaan, wat pijnlijke stretchoefeningen die ik bij de kine geleerd heb gedaan en daarna een kleine 40 minuutjes rond de Coupure gelopen.
duur: 00:36:40
afstand: 6,2 km
calorieƫn verbrand: 693 kcal
max. hartslag: 181 bpm
gem. hartslag: 171 bpm

Thuisgekomen eerst wat gestretched maar daarna moest ik toch wat ijs op m'n linkerknie leggen want ik werd weer geplaagd met een verschrikkelijk ambetante pijn.
Vanaf nu dus elke dag de oefeningen en niet overdrijven met het lopen.

Labels: , , , ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage