Tjoff blogt

vrijdag, januari 12, 2007

Verleden en kousen

Soms denk ik dat ik te weinig denk aan het verleden waardoor ik me telkens weer realiseer dat het allemaal al lang voorbij is en dat m'n leven en het leven van alle mensen die ik op dat specifieke moment goed kende ondertussen ongetwijfeld compleet is veranderd.

En nu komt een relativerend doch waarheidsgetrouw zinnetje......want: Vlak na de eerste zin werd ik onderbroken doordat Doremie me een stapel proper gewassen kousen kwam brengen. (ons afspraak is dat zij de was en de strijk doet & ik den afwas)
Daarnet hebben we naar een schitterende film gekeken: The Dreamers
Naar mijn mening een echt masterpiece.

Terug naar dat eerste zinnetje. Het kwam in me op toen ik gewoon wat liep na te denken terwijl ik een paar uur geleden de trap op ging om naar 't WC te gaan. Hebben jullie dat ook?
Als je die zin goed leest, meen ik het nostalgisch gevoel daar vrij goed in verwoord te hebben.

In realiteit ben ik iemand die regelmatig denkt aan het verleden en ook ben ik geneigd er bijna alles van te onthouden.

Labels: , , , ,

1 reacties:

  • ken da volledig hoor Tjoff, het verleden maakt ons tenslotte tot wie we zijn of we da nu graag hebben of nie. Ik klamp me daar ook soms teveel aan vast,... meer hierover vast en zeker deze avond!

    Enne, The Dreamers, yep, vond da ook nen supergoeie film. Gisteren naar 25th hour gekeken met Edward Norton (komt binnenkort zeker een review op mijne site, want hij was wel schitterend in z'n genre)

    Door Anonymous Anoniem, Op 1/13/2007 12:19 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage