Tjoff blogt

donderdag, augustus 02, 2007

Huizen en verhuizen

Voor wie het nog niet wist: binnenkort ga ik alleen wonen.
't Zal een karaktervol beluikhuisje worden, vlakbij Ekkergemkerk. Ben al neig enthousiast. De verhuis zal ergens begin september plaatsvinden. Verdere data volgt. Al wie zich (al dan niet) geroepen voelt, mag me altijd komen meehelpen. Ik kan best nog wat armkracht gebruiken voor de zware lompe dinges en al.

Toeval wil nu dat mijn grote zus, die sinds mijn vertrek thuis mijn ex-slaapkamer als woonkamer inpalmde, heel toevallig ook bezig is met verhuizen. Nog toevalliger: ze verhuist naar het gebouw in Evergem waar ik tot mijn 3 jaar gewoond heb. Het gebouw waar ik het mesthooptrauma opliep.
Deze morgen kreeg ik een mailtje waarin ze vroeg of ik het behang boven haar trap wil komen afsteken aangezien het minstens 100 jaar oud en supervermuft is.
Zaterdag ga ik dus die oude plek die nog steeds in m'n geheugen gegrift is, bezoeken en wat destructief gaan bewerken. Plezant hé zeg!

Verder nog even zeggen dat ze eigenlijk wel grappige mailtjes schrijft, die zus van me, jawel dat is zeker dadde:

Dag broer,

Hier uw lieftallige zus.

Heb een vraagske voor jou. Heb sedert dinsdagavond de sleutel van het huis in Evergem. We zijn daar volop den boel aan't opkuisen. Het behang in de traphal hangt daar waarschijnlijk al 100 jaar en is supervermuft. Het moet er dan ook af! 1 probleem: de traphal is nogal hoog en ik heb hoogtevrees. Ook moeder zie ik niet op de ladder kruipen en pa heeft weinig tijd. Heb mij laten vertellen dat jij ook jouw traphal geschilderd of behangen hebt. Zou jij het zien zitten om in de loop van dit weekend of volgende week eens het behang in de traphal te komen afdoen? Ge moogt ook zo eens langskomen om te komen kijken hoeveel werk dat zou zijn en of je het ziet zitten. Best wel eerst eens bellen naar mama of mij om te horen of er iemand is.
Laat iets weten, dan zorg ik voor een ladder (tenzij ge er zelf één hebt) en ander materiaal om dat vlot te doen gaan.

Groeten

Labels: , , ,

4 reacties:

  • Ekkergemkerk, dat is niet zo gek ver van waar ik nu woon. Mocht je eens passeren aan het Groene Vallei-park, roept eens!

    Door Anonymous Anoniem, Op 8/02/2007 12:07 p.m.  

  • @joke: momenteel woon ik in de Papegaaistraat, vlakbij de Rozemarijnbrug. Je appartementje heb ik gezien op die site waar jullie naar een extra inwoner zochten. 't Ziet er wel in orde uit he. Heb daar nog gewandeld toen ze die building daar nog niet neergepoot hadden.

    Door Blogger Tjoff, Op 8/02/2007 12:10 p.m.  

  • Zalig Tjoff!!!!! Je hebt het beluikje! Begin september houd ik vrij.. zodat ik u kan helpen (met de bak bier leeg te drinken)

    Door Blogger C-life, Op 8/02/2007 1:01 p.m.  

  • mmm, een beluikje!!

    Door Anonymous Anoniem, Op 8/03/2007 10:12 a.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage