Tjoff blogt

woensdag, december 13, 2006

Een avond vol Leffe

Een rustig avondje, kuierend, liggend, hangend in de zetel zou het worden. Dat was alleszins het plan dat zich in m'n hoofd aan het vormen was toen ik gisterenavond nog laat aan 't werken was. Op dat moment kreeg ik telefoon van iemand die me vroeg of ik zin had om over de dingen des levens te tateren bij pot en pint. Er welgeteld 1 seconde over nadenkend, ging ik gewillig op het Leffe-voorstel in. We besloten af te spreken in de St-Hubert in de Kortrijksepoortstraat. 'k Was daar trouwens niet zo heel erg lang geleden geweest. Daar aangekomen viel ons oog op een aan-de-gang-zijnde tafelvoetbaltornooi. We besloten ons ook in te schrijven met als ultieme doel twee matchen te verliezen. Dat gebeurde ook. Scores: 11 voor de beide tegenstanders, de eerste keer 3 voor het Alphonse-Tjoff team, de tweede keer 5. Ik feliciteerde de mij-op-dat-moment-nog-steeds-onbekende winnaars met een ferme: "Proficiat dat jullie deze keer wél goed gespeeld hebben."
Om onze nederlagen te vieren besloten we theelichtjes met de daar bijhorende potjes te verzamelen. Die potjes hadden een Leffe-logo en als gevolg daarvan moesten we Leffe's drinken om ze te verzamelen. Verder aan de toog voor ons heel erg interessant lijkende gesprekken aangeknoopt met Nazif, the bartender en met enkele groepjes studerende mensen die op dat moment blijkbaar niet aan het studeren waren.
Daarnaast nog enkele interessante gesprekken gevoerd met m'n compaan Alphonse om tenslotte véél te laat naar huis te gaan en een pijnlijke dag tegemoet te gaan.

Interessant, dat wel, ongezond dat ook. Vandaag merkte ik het vooral aan m'n verkoudheid die er niet erg op beterde. Het gevolg was dat ik deze middag tijdens een meeting op 't werk er zo moe uitzag en gigantisch nasaal klinkte dat ik noodgedwongen overkwam als een platgespoten patiënt.

Op vlak van lopen voel ik de kans dat ik zondag de 10km Gaston Roelants loop met de dag kleiner worden. De blessure aan m'n linkerknie is al veel gebeterd maar nog niet volledig weg en nu met die zware verkoudheid er bovenop ziet het er niet echt fraai uit. Spijtig, maar 'k zal zaterdag definitief beslissen.
Het doet het ergens wel pijn aangezien m'n conditie echt wel scherp staat op dit moment. De weg hier naartoe ging uiteraard niet vanzelf: veel fietsen, zwemmen (zoals gisteren nog) en lopen. 't Is vooral de gedachte daaraan die het allemaal wat spijtig maakt. Maja, zo wreed is dat nu eigenlijk allemaal niet he!

Verder heb je misschien reeds gezien dat ik vriend van Gentblogt.be ben.
Wat stelt dit eigenlijk allemaal voor?



Heel simpel, Gentblogt.be is één van de meest interessante blogs in Vlaanderens blogwereldje. Er is zelfs een politiek-onafhankelijke VZW voor opgericht. Dagelijks berichten ze over alles, maar dan ook werkelijk alles i.v.m. Gent op een heel eigenwijze manier. Om te kunnen overleven als VZW en voor de hosting van de website enzo hebben ze uw kleine bijdrage meer dan nodig. Meer hierover kan je lezen op het blog van Joke en uiteraard op Gentblogt.be zelve.

Deze avond was 't ook vrij hectisch. Na 't werk naar Lochristi gereden om daar een baby-cadeautje te kopen. Jaja, morgen gaan we op babybezoek bij Lars (zie dit artikel).
Vervolgens naar den Delhaize gespurt om nog vóór 20u boodschapjes te doen en nadat ik gelijk nen echten superman m'n eten ingeademd had om 21u nog even langsgeweest om ergens een computer-, meer specifiek printerprobleem, te gaan verhelpen.

Labels: , , , , , ,

2 reacties:

  • Eerlijk toegegeven, het was een een leuk avondje met boeiende gesprekken en af en toe het nodige gezever! Meestal is het omgekeerd...

    Trouwens Tjoff, solidariteit is een woord dat me niet onbekend is; next day was hell!!!

    Greets Alphonse - Don't mess with Alphonse

    Door Anonymous Anoniem, Op 12/14/2006 10:50 a.m.  

  • leffe zuipen, leffe zuipen, hey hey hey

    Door Anonymous Anoniem, Op 12/16/2006 8:39 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage