Tjoff blogt

vrijdag, november 09, 2007

Veranderingen en vooruitzichten

Allereerst wou ik even kwijt dat het terugzien van deze clip me toch alweer doet besluiten dat song & clip prachtig zijn:



Ongetwijfeld het mooiste dat ooit uit Kate Bush kwam. Ze heeft nog mooie dingen gemaakt maar dit was het mooiste. Ik heb gelijk, ik weet het.

Sinds vandaag ga ik een periode tegemoet van meer natuurlijk licht en minder artificieel TL-lamp gedoe. Samen met m'n 3 collega's betrok ik deze ochtend nl. een andere bureau. Als ik voor me kijk zie ik de 3 torens van Gent, de St-Pietersabdij, de boekentoren en de Vooruit. Dit alles panoramischgewijs. Prachtig!
En de invloed van onze nieuwe locatie is nu al duidelijk. Veel minder pessimisme, veel meer optimisme. Minder humeurigheid.
Misschien had dat ook deels te maken met het feit dat we met ons viertjes deze middag naar 't citadelpark gingen om 2 flessen champagne te nuttigen onder deze kiosk:



We doen dat nl. 2 maal per jaar, een traditie die we in 2004 opstartten.

Ons nieuw zicht ziet er ongeveer uit als die foto die ik vorig jaar enkele verdiepingen hoger nam:



Accurater fotomateriaal volgt nog.

Woensdagavond ging ik naar de cursus impro comedy, waarbij ik voor 't eerst rekening moest houden met alles wat we in de vorige lessen hadden geleerd. Niet makkelijk, echt. Ik speelde een onderwijzer die de leraarskamer binnenkwam, vroeger nog een mijnwerker was geweest en een gesprek begon met een collega-onderwijzeres die van adel was. Alle aspecten van de opdracht moesten duidelijk en subtiel in de uitvoering verweven zitten. Persoonlijk vond ik het niet slecht voor 'n eerste keer.
Morgenochtend carpool ik mee naar Leuven voor een ganse dag (van 10u tot 20u) workshop impro comedy. Benieuwd wat dat zal geven.

Labels: , , , ,

4 reacties:

  • Veel succes morgen en de groeten aan Koen en Bart en alle andere lunaticers natuuurlijk!

    Door Blogger Jan-Bart De Muelenaere, Op 11/09/2007 5:48 p.m.  

  • @apostel13: merci, zal dat doen!

    Door Blogger Tjoff, Op 11/09/2007 6:40 p.m.  

  • Die clip van Wuthering Heights kende ik helemaal niet. Prachtige song, dat wel.

    Leuk trouwens, die verhuis. Hoe meer natuurlijk licht, hoe beter. Een vriendin van mij heeft vroeger op zo'n kot gezeten dat zich half onder de grond bevond. Om depressief van te worden.

    Veel plezier en succes trouwens met die cursus.

    Door Blogger Linn, Op 11/10/2007 6:26 p.m.  

  • "The man with the child in his eyes" vind ik persoonlijk haar beste. Prachtig nummer, unieke stem. Om eens lekker oud te doen ... Zo maken ze er geen meer.

    Kate Bush Youtube MWTCIHE

    Door Anonymous Anoniem, Op 11/26/2007 8:13 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage