Tjoff blogt

maandag, november 20, 2006

Nog even...


Binnen een goeie 4 maand is het zover! Dan landen wij (Ulrique, Cedric, Doremie & Tjoff) in Rio De Janeiro, Brazilië. Spannend en gevaarlijk als je het reisadvies op de website van de overheid mag geloven.
Het advies is sowieso al iets minder negatief dan vorig jaar toen ze op die site vooral aan het leuteren waren over de bendeoorlogen en de gevechten tussen de bendes en de politie.

In Rio heb je 2 aparte werelden: het toeristische gedeelte en de favelas, de krottenwijken. Het belangrijkste wat je als toerist moet weten over die favelas is dat je daar beter wegblijft als je leven je lief is.



Voor mensen die interesse hebben voor dit onderwerp kan ik de film Cidade de Deus(=City of God) sterk aanraden. Dit is trouwens één van de beste films die ik ooit gezien heb. De film vertelt het schrijnende verhaal van het leven in de favelas van Rio de Janeiro.

Wij gaan dus wel naar toffe plaatsen gaan in Rio. Onze vliegtuigtickets zijn reeds besteld en betaald. Dat kostte ons 879,22 eurootjes per persoon, heen en terug weliswaar. Een pak geld maar zo'n reis doe je uiteraard niet elke week.

Plannen maken, da's wat we nu vooral moeten beginnen doen want de dag van vertrek ligt op de loer. 't Zal er rap zijn.
In Brazilië spreken ze Braziliaans Portugees. Een tijdje geleden heb ik een softwarepakket gevonden om te snelcursussen op z'n Portugees, wat heel sterk lijkt op het Braziliaans Portugees. Dat zou me toch al een notie kunnen geven van Portugees daar ik op dat vlak momenteel een complete leek ben.

Ziezo, net het pakket van Eurotalk geïnstalleerd:



Bij het eerste scherm voel ik me al direct geholpen:



Ik wil inderdaad Portugees leren en klik dus op Start.
Bij het volgende scherm vragen ze m'n naam om het boeltje wat te personaliseren. Leuk leuk!

Na wat uitleg krijg ik dit scherm:



Het doel is om 1800 punten te scoren. Het scherm spreekt verder voor zich. Nu ga ik spelenderwijs mijn eerste les Portugees volgen. Hopelijk valt dat mee ...

Labels: , , , , ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage