Tjoff blogt

zondag, november 26, 2006

't Schitterend Ongeluk

Ter gelegenheid van ons 5-jarig bestaan als koppel reserveerde mijn madam, Doremie, bij een restaurant waar we al ne keer gepasseerd waren bij één van onze talrijke wandelingen. Toen ik Doremie leerde kennen was dat eigenlijk ook een schitterend ongeluk dus 't Schitterend Ongeluk in Herzele was inderdaad geen slechte keuze.
Het prachtige, op Gaudí geïnspireerde interieur brengt je al onmiddellijk in een ontspannen stemming.



Bij het binnenkomen word je naar een gezellig betegelde zithoek geleid waar ze je voorzien van een aperitiefke. Doremie nam een Kirr Royal en ik nam een Bacardi cola.
Vergezeld van een lekker hapje (een potje met groentjes, gerookte zalm en wat dressing ofzo) dronken we rustig ons drankje uit.
Wat we daarna allemaal gegeten hebben, weet ik niet zo gedetailleerd meer, maar 't was allemaal heel erg lekker en mooi gepresenteerd. Gelukkig vond ik de gerechten terug op de website van 't Schitterend Ongeluk.
Als voorgerecht kregen we "Zalmtournedos met paprika coulis", daarna "Sorbet met Balegemse jenever", vervolgens als hoofdgerecht "Tongrolletjes met Juliennegroentjes, garnalen en kreeftensaus" om dan als dessert te kunnen genieten van "Bavarois van mandarijntjes met vers" volgens de website. Dat laatste was volgens mij "vers fruit".
Achteraf nog een heerlijke koffie gedronken. Doremie nam een décafféiné omdat ze de komende week toch minstens één nacht zou willen slapen.
Na ons eten zijn we in het donkere Herzele nog een flinke wandeling gaan maken tussen de velden. Na een uurtje ofzo hielden we halt bij een weide waar enkele koeien ons compleet verdwaasd stonden aan te staren. Ik besloot met hen te communiceren. Toen dit resulteerde in een wederzijdse communicatie stond Doremie helemaal paf.
Ze zei: "Gij zijt beter in communiceren met koeien dan met mij".
Misschien had ze wel gelijk.


Wat deed ik vandaag? Awel, vandaag heb ik me vooral geconcentreerd op het 2 uren en 14 minuten lopen aan lage hartslag.
'k Moet het hier toch wel even kwijt want 't was een primeur in m'n persoonlijke loopcarrière. Het was nl. de allereerste keer dat ik 20km gelopen heb. Hoe weet je dat zo zeker, awel door die Navman loopgps (zie hier). Vertrekkende aan m'n deur, liep ik naar de Watersportbaan om daar vervolgens 1 rondje rond te lopen. Bij het tweede rondje besloot ik om halfweg van parcours te veranderen. Toen liep ik langs de R4, richting Zwijnaarde tot net voor de eerste brug die je daar dan tegenkomt. Je kan daar namelijk aan de linkerkant een klein pad nemen dat je naar een jachthaven leidt. Daar volgde ik het pad tot ik terug ergens aan de Watersportbaan uitkwam. Op dat moment zat ik aan een kilometer of 12. Tenslotte deed ik een laatste rondje rond de Watersportbaan. Bij kilometer 16 begonnen de spiertjes rondom m'n kniëen pijn te doen. Om de laatste 4 kilometer te vullen liep ik richting huis en nam ik er nog een half rondje Coupure bij. 'k Heb daarna nog 5 minuutjes gewandeld, gevolgd door 10 minuten stretching om een beetje cooling-down te doen om morgen tenminste nog op m'n benen te kunnen staan.

Doremie had ondertussen heerlijke spaghetti gemaakt. Yummie, dat was smullen!
Na het eten kon ik nauwelijks lopen en besloot ik een 37 graden bad te nemen met Tea Tree etherische olie, die ik een tijdje geleden kocht om het herstellingsproces te bespoedigen. 't Is ondertussen al iets beter nu.
Morgen weer met de gerepareerde fiets naar 't werk want naar 't schijnt helpt dit de bloeddoorstroming in de benen en dus ook het herstel.

Ja, inderdaad, de fiets is gerepareerd. Ik ben 'm vrijdag, nadat ik m'n auto bij de garage ging halen, bij m'n ouders gaan ophalen.
Hij ziet er uit als nieuw:

  • afgestoomd
  • nieuwe binnen- en buitenbanden
  • achter- en voorwiel gerecht + spaken opgespannen
  • ketting onderhouden
  • Sturmey onderhouden
  • nieuwe pedalen


Morgenvroeg eens testen of hij ook nieuw aanvoelt. Hopelijk is dit het einde van de chronische platte banden.

Labels: , , , , , , , , , ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage