Tjoff blogt

woensdag, december 06, 2006

Stevige kost

In tegenstelling tot wat ik van plan was, ben ik vandaag niet gaan lopen. Doordat ik een dagje vrijaf had, ging ik me daar op focussen maar doordat ik vooral veel beziggeweest ben met de layout van dit blog aan te passen, geraakte ik deze morgen niet uit mijn bed.
Layouts aanpassen is het niet-te-onderschatten bezigheid. 't Is trouwens nog niet helemaal in orde. Het meest vervelende is dat het er niet compleet naar de knoppen mag uitzien als je van browser overschakelt (bvb. van Firefox naar Internet Explorer) aangezien de meeste mensen Internet Explorer, Firefox of Opera gebruiken om het net mee rond te surfen. Maar goed, we wijken af naar saaier materiaal, back to the little blogstory...

Uiteindelijk ging ik boodschappen doen in den Delhaize en ja, de madam van "Tranen aan de kassa" zat er weer, dit keer zonder tranen.

Na het boodschappengedoe besloot ik om nen keer goeie stevige kost te prepareren, gebruikmakende van de boodschappen zelve.
'k Was net op tijd klaar met het eenvoudige voorgerechtje toen Doremie thuiskwam.
Dit bestond uit een schijfje citroen, een beetje sla en zalmtartaar dit zag er ongeveer zo uit, maar dan iets minder professioneel geserveerd nl. zonder kaviaar:



Vervolgens spendeerde ik m'n tijd aan het in elkaar steken van het hoofdmenu. Op dat moment kwam ik pas op het idee om daarover te bloggen vandaar dat ik zelf geen foto's van het voorgerechtje heb. Om 't goed te maken, de citroen in "besneden" vorm:



Om het hoofdmenu klaar te maken kocht ik deze namiddag 2 steak hachées (=er als hamburgers uitziende gemaalde biefstukken) met biolabel. Zo zag dat er dan uit in onaangeraakte vorm:



Om dit goedje in de pan klaar te maken, en ook om de eieren te bakken, gebruikte ik deze olijfolie van den Delhaize:



Daarnaast prepareerde ik 450 gram spinazie à la crème van Bioline, een diepvriesproduct maar stukken beter dan dienen bucht uit bokalen.



Ondertussen werden de patatjes gaar gestoomd:



Spannend he...


Verder prepareerde ik 2 spiegeleitjes...



...omdat het vlees klaar was



En tenslotte alles op een bord dumpen en voorzichtjes het ei op de steak laten glijden. Dit was het resultaat:



Wat je achteraf zeker moet doen is vermijden om de afwas te doen.

Nu ga ik me bezighouden met het kijken naar een afleveringske van Star Trek en het nuttigen van een nieuw blikje Tao. Er was sinds deze week nl. een nieuw soortje Tao in den Delhaize. Het is een oranje blikje en het opschrift doet me geloven dat er "Ginger, Cardamom, Passiflora, Vitamins E, B6, B1" inzit en dat het goed is tegen stress en bevorderlijk voor de "Wellness & Serenity", alhoewel ik er weinig geloof aan hecht en vooral de marketing mensen van Tao er van verdenk die opschriften uit hunnen duim gezogen te hebben.



Let's hope that I lust het.

Labels: , , , ,

1 reacties:

  • Ik denk dat wij hier thuis krak dezelfde stomer hebben!

    Niet volledig zeker wel maar aan het wit potje te zien, zou ik er wel geld durven op inzetten.

    Door Anonymous Anoniem, Op 12/09/2006 11:45 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage